شناسه خبر : 4525

کمک هزینه ۳۰ میلیاردی حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی تبدیل به تسهیلات برای مؤسسان شد

کمک هزینه ۳۰ میلیاردی حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی تبدیل به تسهیلات برای مؤسسان شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از ارائه ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به مؤسسان مدارس غیردولتی برای استانداردسازی فضای آموزشی و سیستم‌های گرمایشی خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، مجتبی‌ زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مدیران‌کل آموزش و پرورش داشتیم، موظف کردیم که کارگروه‌هایی را تشکیل داده و هر چه سریع‌تر وضعیت مدارس را خصوصاً از حیث وسایل گرمایشی و استحکام بنا بررسی کنند؛ در این راستا فرم‌هایی را هم آماده کردیم و در اختیارشان قرار دادیم.

 وی ادامه داد: خوشبختانه حساسیت‌های خیلی خوبیه هم از ناحیه رؤسای مناطق و مدیران کل انجام شد و  خوشبختانه تهران که بیشترین مدارس غیردولتی را داراست، تا هفته پیش حدود ۹۰ درصد مدارس مورد بازدید قرار گرفتند و گزارش‌های خوبی از سراسر کشور دریافت کردیم.

زینی‌وند با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت مدارس غیردولتی آگاهیم، گفت: مدارس غیردولتی با وضعیتی که در حال حاضر ایجاد شده است با هزینه‌های سرسام‌آور و اجاره‌های بالا مواجه هستند و از آن طرف اجازه بالابردن شهریه را نداشتند و اگر دولت به کمک آنها نیاید چالش‌های عمده‌ای را در شهر تهران خواهند داشت و حتی درخواست توقف می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسانی که توانایی اداره مدارس را در سال آینده ندارند، کم نیستند، افزود: در اولین جلسه هیأت امنای صندوق حمایت مقرر شد آن مبلغی که قرار شد تحت عنوان حق بیمه همکاران بدهیم، در قالب تسهیلات بر اساس بند «الف» و «ب» ماده ۶ اساسنامه صندوق، حمایت کنیم و تسهیلات دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «با این حساب، کمک به حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی انجام نمی‌شود؟»، گفت: برای آنها هم پیگیریم اما اکنون اولویت با خود مدارس غیردولتی است که بابرچا باشند ضمن اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به پرداخت حق بیمه معلمان مدارس غیردولتی بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ۲۵ درصد بیمه معلمان را کمک کنیم چیزی حدود ۲۱۰ میلیارد تومان و اگر بخواهیم ۵۰ درصد بیمه را بدهیم ۴۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم که فعلا امکان پرداخت نیست.

زینی‌وند افزود: بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه اساسنامه صندوق حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی به اقتضای مشکلات می‌توان به مؤسسان تسهیلات دهیم که اکنون در فصل سرما و مشکل سیستم‌های گرمایشی، هیأت امنا آن مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را به عنوان تسهیلات خاص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و  مقاوم‌سازی فضای آموزشی بر اساس بازدید از مدارس غیردولتی و اولویت مدارس، اختصاص داد.

 


 

  • ناشناس

    باسلام چرادر خصوص بیمه معلمان نیروی ازاد در مدارس غیر انتفاعی اقدامی صورت نمی گیرد

  • ناشناس

    ان شاء الله که خداوند کمک کند تا حق معلمان نیروی ازاد پرداخت شود

ارسال نظر