شناسه خبر : 4508

۷۰ هزار خانوار از کشاورزان و روستاییان استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند

۷۰ هزار خانوار از کشاورزان و روستاییان استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: ۷۰ هزار خانوار معادل ۲۰۴ هزار و ۵۱۶ نفر از کشاورزان و روستاییان استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ،سجاد طاهری ، اظهار داشت: این 70هزار خانوار معادل 204 هزار و 516 نفر هستند و ضریب نفوذ صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان کرمانشاه 43درصد و در کشور 28درصد است.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه افزود: نخستین گروه از مشمولان قانون بازنشستگی روستاییان پیش از موعد در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بازنشسته می‌شوند.

طاهری با اشاره به اینکه کشاورزان و روستاییان عشایری تحت پوشش بیمه با 15 سال سابقه بیمه‌پردازی و 65 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند اظهار داشت: در سال 93 طرح بازنشستگی پیش از موعد در مجلس مصوب شد و به تأیید شورای نگهبان رسید که براساس آن روستاییان طی پنج سال مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه 90 هزار خانوار در کل کشور مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد خواهند شد افزود: براساس مصوبه یک سوم حقوق ماهیانه به این افراد پرداخت می‌شود ‌و همین موضوع نیز بار مالی بسیاری برای دولت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده در استان افرادی که 15 سال سابقه بیمه‌پردازی دارند به صورت کامل و با حقوق و مزایای کامل بازنشسته خواهند شد گفت: دولت برای حمایت از تمامی روستاییان و عشایر هشت سطح درآمدی را تعیین کرده است که تمام افراد مشمول صندوق باشند.

طاهری با بیان اینکه تفاوت سطوح به دلیل تفاوت در حقوق و مزایا در آینده است افزود: در پایین‌ترین سطح، سهم بیمه‌شده برای حق عضویت 240 هزار تومان و سهم دولت 480 هزار تومان برای یکسال است و برای بالاترین سطح نیز سهم بیمه شده و دولت به ترتیب 540 هزار تومان و یک میلیون و 80 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان 43 درصد و در کشور 28 درصد است اظهار کرد: 70 هزار خانوار معادل 204 هزار و 516 نفر از کشاورزان و روستاییان استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر رتبه چهارم کشور را دارد عنوان کرد: در شهرستان کرمانشاه 21 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

 


 

ارسال نظر