شناسه خبر : 4488

گناوه پایلوت طرح الکترونیکی دفترچه های بیمه سلامت انتخاب شد

گناوه پایلوت طرح الکترونیکی دفترچه های بیمه سلامت انتخاب شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های خدمات درمانی بیمه سلامت امسال به عنوان پایلوت در شهرستان گناوه اجرا می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز رمضانی در دیدار با فرماندار گناوه افزود: به منظور شروع این طرح در استان بوشهر تصمیم گرفته شد یکی از شهرستان ها به عنوان پایلوت انتخاب شود که پس از بررسی های لازم و معیار وملاک هایی نظیر تعداد جمعیت بیمه شده به این نتیجه رسیدیم که شهرستان گناوه مناسب و به عنوان پایلوت اننخاب شد.

وی اظهارداشت: به منظور اجرای این طرح نشستی در شبکه بهداشت و درمان گناوه با حضور پزشکان، داروسازان و مراکز و موسسه های خودپرداز برگزار، آموزش های لازم ارایه و استقبال شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح زیرساخت خیلی زیادی نیاز نیست تنها دغدغه موضوع اینترنت مطمئن است که با همت و همکاری مسئولان این شهرستان فراهم خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: در اجرای این طرح، بیمار باحضور در دفتر مطب کد ملی خود را به منشی اعلام و همه اطلاعات و مشخصات در سامانه فراخوانی و نوبت دهی می شود، به کارتابل پزشک انعکاس و درلیست مراجعان قرار می گیرد.

وی گفت: نسخه پزشک به صورت الکترونیکی نوشته و کدی صادر می شود که به موبایل بیمه شده برای اطلاع و سابقه فرستاده می شود.

رمضانی اظهارداشت: از خصوصیات این طرح این است که مریض در مطب دکتر ویزیت و با مراجعه به داروخانه و دادن کد ملی نسخه خود را دریافت می‌کند و چنانچه داروخانه یک یا دو مورد دارو را نداشته باشد می‌تواند با دادن کد ملی مراجعه کننده دارو‌های باقی مانده را از داروخانه دیگر دریافت کند و دیگر نیازی به مراجعه دوباره به پزشک برای عوض کردن نسخه نیست.

وی ادامه داد: چنانچه دارو با داروی دیگر تداخل داشته باشد سیستم اجازه ثبت دارو را به دکتر نمی‌دهد و اگر در هفته‌های گذشته بیمار دارویی را مصرف می‌کرده متوجه می‌شود و دیگر آن دارو را تجویز نمی‌کند.

 

 

 


 

ارسال نظر