شناسه خبر : 4485

شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌ای برای صدور بیمه‌نامه تاخیر پروازهای هوایی ندارند

شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌ای برای صدور بیمه‌نامه تاخیر پروازهای هوایی ندارند

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران اظهار کرد که شرکت‌های بیمه علاقه‌ای برای ورود به موضوع بیمه ‌نامه تاخیر پروازهای شرکت هواپیمایی ندارند.

به گزارش چابک آنلاین ، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با چابک آنلاین با بیان اینکه اگر پروازی بیش از چهار ساعت تاخیر داشته باشد شرکت‌های هوایی موظف به پرداخت خسارت مسافران هستند، گفت: "با این حال در زمینه  صدور  بیمه‌نامه تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی اقدامی صورت نگرفته  زیرا شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌ای برای ورود به این موضوع ندارند."

وی افزود: شرکت‌های بیمه‌ای معمولا خسارت‌ها را پوشش می‌دهند و تاخیر در پرواز هم یک نوع خسارت است و می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ایران تصریح کرد: شرکت‌های بیمه‌ای که در بازار بیمه  کشور در حال فعالیت هستند، اگر فکر می‌کنند که در این زمینه به مسافران و صنعت هوایی کشور می‌توانند کمک کنند پیشنهادات خود را ارائه دهند و قطعا شرکت‌های هواپیمایی هم با دید مثبت این مساله رابررسی می کنند.

اسعدی سامانی توضیح داد: تاخیر پروازها به دو دلیل  صورت می‌گیرد  که یکی  از دلایل آن مربوط به عوامل درون سازمانی شرکت‌های هواپیمایی  بوده که سهم آن از کل تاخیر‌ها 30 درصد  بوده  که بخش عمده آن مربوط به نقص فنی است که با توجه به بالا بودن سن ناوگان هوایی کشور اجتناب ناپذیر است. به گفته وی،  دلیل دوم، برون سازمانی بوده که  70 درصد تاخیرها در شرکت‌های هواپیمایی ناشی از  بدی آب و هوا و نوع عملکرد دستگاه‌هایی است که در فرودگاه‌ها مسئولیت راه اندازی پرواز ها را دارند.

اسعدی سامانی ادامه داد: شرکت‌های هوایی سعی در مدیریت عوامل درون سازمانی خود دارند اما عوامل برون سازمانی خارج از اختیار و اراده شرکت‌های هواپیمایی است و در حال حاضر درصورت مراجعه مسافران  برای دریافت خسارت تاخیر هواپیماها ، خسارت آنها پرداخت می‌شود.

 


 

ارسال نظر