شناسه خبر : 4470

یک‌میلیون و ۷۳۶ خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر هستند

یک‌میلیون و ۷۳۶ خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر هستند

مدیرکل هماهنگی و نظارت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: از سال ۸۴ تاکنون که این صندوق در کشور ایجادشده حدود یک‌میلیون و ۷۳۶ هزار خانواده از طریق آن در سطح کشور بیمه‌شده‌اند .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی شریعتی در دیدار با فرماندار سلسله، صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حدود ۹۳ هزار و ۴۰۰ خانوار در حال حاضر مستمری‌بگیر این صندوق هستند .

وی با اشاره به مساعدت‌های فرماندار سلسله در رشد ۴۷ درصدی پوشش بیمه‌ای این صندوق در شهرستان، خاطرنشان کرد: در شهرستان سلسله 5700 خانوار بیمه‌شده داریم که باید تلاش کنیم این میزان به رشد ۱۰۰ درصدی برسد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با صندوق بیمه تأمین اجتماعی متفاوت بوده و فرق آن در این است که صندوق بیمه تأمین اجتماعی اجباری است ولی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان اجباری نیست و مشاغلی که می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند به‌صورت اختیاری می‌توانند برای بیمه شدن اقدام کنند .

وی با بیان اینکه در این طرح دولت تدبیر و امید برای خدمتگزاری به جامعه روستایی به ازای هر بیمه‌شده دو برابر حق بیمه را پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: فرهنگ بیمه و استفاده از بیمه در جامعه روستایی و عشایر ترویج نشده و باید روستائیان را تشویق کنیم که برای آینده خود اقدام به این کار کنند .

شریعتی گفت: ما تلاش می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد فرهنگ‌سازی، کشاورزان و روستائیان را تشویق کرده و آن‌ها را به سمت بیمه شدن سوق دهیم و کل جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه در لرستان ۱۸۸ هزار نفر مشمول عضویت در این صندوق هستند، افزود: از این میزان در حال حاضر ۶۲ هزار خانوار تحت پوشش هستند که ۲ هزار و ۱۳۰ خانوار از آن‌ها موفق به دریافت مستمری در قالب‌های سه‌گانه شده‌اند .

فرماندار سلسله نیز در این دیدار نقش بیمه را همانند نقش ارتش برای کشور دانست که در مواقع ضرورت اهمیت خود را نشان می‌دهد .

شریف خسروی افزود: یکی از اهداف بیمه خدمات اجتماعی کاهش فقر و بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه بخش کشاورزی، روستایی و عشایر است که در این راستا دولت تدبیر و امید توانسته است با رویکرد گسترش بیمه‌های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی و کاهش محرومیت گام‌های مؤثرتری بردارد .

وی گفت: با پوشش صددرصدی و عضویت تمامی روستاییان و عشایر در این صندوق، مهاجرت معکوس از شهر به روستا را نیز می‌توانیم شاهد باشیم و این امر می‌تواند درزمینهٔ توزیع عادلانه درآمد نیز مؤثر واقع گردد .

 

 


 

ارسال نظر