شناسه خبر : 4468

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی :

دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر از چتر بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار می شوند

دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی معتبر از چتر بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار می شوند

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر می‌توانند از چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، مجید درویشی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به منظور گسترش و توسعه امر بیمه به آحاد افراد جامعه، زنان خانه‌دار را بر اساس مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده تا این گروه از جامعه بتوانند با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی مربوطه بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: نرخ حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای در این نوع بیمه، مانند بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهدبود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجوئی معتبر نیز بر اساس درآمد و مبنای پرداخت حق بیمه که  از ۱.۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، از تاریخ ۳۱‌/۰۶‌/۹۷ مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‌اند و می‌توانند از چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

درویشی افزود: حتی چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و مادر باشد، بهره‌مندی وی از خدمات درمانی سازمان با رعایت  شرایط مقرر امکان پذیر خواهد بود.

وی در خصوص نرخ پرداخت حق بیمه و حمایت های بیمه‌ای این نوع بیمه اظهار کرد: نرخ حق بیمه ۱۲درصد شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ۱۴درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ۱۸درصد شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی یادآور شد: بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل، با دریافت دفترچه درمانی از تمامی امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان استفاده کنند.

 


 

ارسال نظر