مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی :

همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند

همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردای تهران : هم‌اکنون همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند و مشکلی در این حوزه نداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مهدی داوری در مراسم تشییع پیکر آتش‌نشان شهید احسان جامعی، در مورد وضعیت بیمه‌ای آتش‌نشانان اظهار داشت: هم‌اکنون همه آتش‌نشانان بیمه عمر هستند و مشکلی در این حوزه نداریم.

وی افزود: آنچه که در مصوبه ۱۳۸ آمده این است که پنج سال سنوات ارفاقی برای اینگونه مشاغل در نظر گرفته می‌شود، اما این‌که سنوات به ۱۰ سال برسد، نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.

داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا مدل بیمه آتش‌نشانان تغییر نمی‌کند تا مشکل سخت و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها رفع شود و آیا برای سازمان بار مالی دارد یا خیر گفت: موضوع بار مالی نیست؛ اما صندوق بیمه بازنشستگی در شهرداری وجود دارد و اگر قرار باشد که این صندوق تغییر کند، ممکن است که برخی‌ها موافق نباشند.

مدیرعامل آتش‌نشانی بیان کرد: من حاضرم در هر مجمعی دلایل و مستنداتم را مطرح کنم، اما راه قانونی، مراجعه به شورای شهر و شورای عالی استان‌هاست.

داوری گفت: در بودجه سال آینده برای اولین بار ردیف سخت و زیان‌آور بودن برای شغل آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است؛ هرچند که امسال شهرداری حمایت کرد و چند نفر از کارکنان را که خواستار بازنشستگی بودند با ۳۰ روز حقوق در مشاغل سخت و زیان‌آور بودن، بازنشسته کردیم.

 


 

ارسال نظر