شناسه خبر : 4464

۱۱ هزار راس دام سبک عشایر تهران تحت پوشش بیمه فراگیر قرار گرفتند

11 هزار راس دام سبک عشایر تهران تحت پوشش بیمه فراگیر قرار گرفتند

مدیر امور عشایر استان تهران از اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری در این استان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار حدود ۱۱ هزار راس دام سبک عشایر این استان در قالب این طرح بیمه شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، هاتف ممیزی اظهارداشت: سازمان امور عشایر ایران و صندوق بیمه محصولات کشاورزی تفاهم نامه ای در خصوص اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر ویژه دام سبک عشایری امضا کردند که این طرح از ابتدای آذرماه در استان تهران اجرایی شد.

وی افزود: در قالب این طرح به دام های سبک عشایری استان تهران درصورت آسیب ناشی از حوادث قهری، سوانح طبیعی و بیماری های واگیردار عمومی و قرنطینه ای خسارت پرداخت می شود.

ممیزی ادامه داد: این طرح همچنین به ثبات و امنیت شغلی عشایر کمک می کند و با توجه به اینکه عشایر استان تهران حدود 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند این طرح برای عشایر استان تهران اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایری با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی در مناطق عشایری استان تهران همچنان ادامه دارد و عشایر با مراجعه به شرکت های تعاونی عشایری شهرستان نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: با توجه به اینکه دام های عشایری در مراتع و همچنین در مسیر رفت و برگشت در مراتع ییلاقی و قشلاقی در حرکت هستند همواره در معرض خطرات ناشی از حوادث غیرقابل پیش بینی قرار دارند که این طرح به اقتصاد خانوار عشایری کمک ویژه ای می کند.

استان تهران با داشتن حدود 3 هزار خانوار عشایری و دارابودن حدود 700 هزار راس دام سبک سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند.

 


 

ارسال نظر