شناسه خبر : 4459

بیش از هزار خانوار در قصرشیرین تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند

بیش از هزار خانوار در قصرشیرین تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار دارند

فرماندار قصرشیرین در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان قصرشیرین عنوان کردکه هم اکنون یک هزار و ۲۰۹ خانوار در این شهرستان زیرپوشش صندوق بیمه قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین ،در این نشست فرماندار قصرشیرین ضمن تبیین وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی شهرستان و ستاد راهبردی مطابق ابلاغ معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و همچنین دستور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت عضویت افراد در بیمه های اجتماعی با توجه به وقوع حوادث و رخداد های طبیعی در استان و شهرستان قصرشیرین احساس می شود. مردم به صورت ملموس و عینی در تجربه تلخ زلزله هفت ریشتری آبان ماه سال گذشته دریافتند که یکی از بهترین راه های مقابله با حوادث طبیعی عضویت در بیمه های اجتماعی است.

او با بیان اینکه خدمات ارزنده صندوق به کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت پوشش در مناطق زلزله زده امنیت و آرامش خاطر را برای ایشان فراهم کرده، گفت: به صورت مستمر و از نزدیک شاهد خدمات صندوق به آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده بودم، خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر منجر شد که خانوارهای تحت پوشش در این مناطق زودتر از سایرین مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی خویش را مرتفع کنند.

مرادعلی تاتار از کلیه دستگاه های اجرایی خواست ضریب نفوذ صندوق در شهرستان را افزایش و بخشدران برنامه «ده گردشی» را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه جلسه سجاد طاهری، مدیر صندوق بیمه استان کرمانشاه به بیان ضرورت و اهمیت موضوع بیمه های اجتماعی و نقش آنها در معیشت و رفاه خانوارها پرداخت و گفت: پرداخت 70درصدی حق بیمه سالیانه کشاورزان، روستاییان و عشایر توسط دولت به عنوان کارفرما بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه جامعه هدف صندوق نزد حاکمیت است.

در پایان جلسه نیز ستاد راهبردی احکام مستمری بازنشستگی و بازماندگان متوفی توسط فرماندار قصرشیرین و مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، بخشداران مرکزی و سومار اهدا شد.

این دومین جلسه ستاد راهبردی صندوق در شهرستان قصرشیرین در دولت تدبیر و امید بود و جلسه شورای اداری صندوق پس از جلسه ستاد راهبردی شهرستان با حضور مدیران موسسات کارگزاری استان برگزار شد.

 


 

ارسال نظر