شناسه خبر : 4446

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی :

۳۰ هزار نفر از ایرانیان شاغل در خارج از کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند

30 هزار نفر از ایرانیان شاغل در خارج از کشور تحت پوشش بیمه قرار دارند

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت:سه ونیم میلیون ایرانی شاغل در خارج از کشور فعالیت دارند که ازاین تعداد ۳۰ هزار نفر بیمه شده هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، احمدرضا خزاعی تصریح کرد: تشکیل اداره کل اتباع از شهریور سال ۹۴ بوده است و این اداره کل در سه بخش شامل بیمه اتباع خارجی، بیمه ایرانیان خارج از کشور و انجام توافقنامه های دوجانبه وچندجانبه فعالیت می کند. و مبنای قانونی بیمه اتباع خارجی ماده ۵ قانون تامین اجتماعی  است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰درصد اتباع خارجی افغانستانی هستند که از این آمار، یک و نیم درصد اتباع خارجی درهرمزگان حضور دارند و شامل ۲۴ هزار و ۱۹۵ افغانستانی است.

خزاعی ادامه داد: ازسال ۵۴ لغایت ۹۴ تعدادبیمه شدگان خارجی ۳ هزار و  ۳۰۰ بوده است اما با تلاش‌هایی که انجام گرفته ازسال ۹۴لغایت ۹۷ این تعداد به ۴۳هزار نفررسیده است.

وی گفت: از۴۳هزار نفر بیمه شده اتباع خارجی ۷۵درصد که شامل ۳۲هزار نفر هستند مجرد و فاقد تبعی هستند.

مدیرکل اتباع تامین اجتماعی اظهارداشت: افرادی که که دارای پروانه کارنیستند ولی دارای اقامت قانونی هستند می توانند از طریق بیمه اختیاری یا زنان خانه دار بیمه شوند.

وی در خصوص بیمه ایرانیان خارج ازکشور یادآور شد: سه ونیم میلیون ایرانی شاغل در خارج از کشور فعالیت دارند که ازاین تعداد ۳۰ هزار نفر بیمه شده هستند.

 


 

ارسال نظر