صندوق ضمانت صادرات ریسک‌های صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند

صندوق ضمانت صادرات ریسک‌های صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت : صندوق ضمانت صادرات مصمم است ازصادرات غیر نفتی در مقابل تحریم‌ها محافظت کند و ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، افروز بهرامی با بیان اینکه صدور ضمانت نامه‌های صادراتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته،  گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ضمانت نامه برای صادرات غیر نفتی صادرشده است که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

وی با تاکید براینکه صندوق ضمانت صادرات مصمم است ازصادرات غیر نفتی در مقابل تحریم‌ها محافظت کند افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که بانک‌های کشور در صدور ضمانت نامه‌ها دارد، این صندوق ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متوسط پوشش‌های بیمه اعتبار صادراتی در سطح جهان ۱۰% است، عنوان داشت صندوق تا پایان برنامه ششم این حد نصاب را پشت سر خواهد گذاشت.

بهرامی، الگو‌های موفق کشور‌های شرق آسیا از جمله ژاپن، چین، هند و کره جنوبی در سیستم‌های اعتبار صادراتی را به عنوان الگویی برای کشورمان معرفی و از دولت و مجلس درخواست کرد تا بنیه مالی صندوق ضمانت صادرات ایران در سطح موسسات رقیب صادراتی تقویت شود.

 


 

ارسال نظر