شناسه خبر : 4429

تنها ۵۰ هزار قالیباف آذربایجان شرقی بیمه قالیبافی دارند

تنها ۵۰ هزار قالیباف آذربایجان شرقی بیمه قالیبافی دارند

رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به این که نزدیک ۲۰۰هزار نفر در استان حدود یک ششم جمعیت در هنر فرش دستباف مشغول اشتغال هستند متاسفانه ۵۰ هزار نفر بیمه قالیبافی دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، اسماعیل چمنی بیان کرد: باتوجه به این که نزدیک 200هزار نفر در استان حدود یک ششم جمعیت در هنر فرش دستباف مشغول اشتغال هستند متاسفانه 50 هزار نفر بیمه قالیبافی دارند.

چمنی با بیان این که قرار بود مواد اولیه و مصالح فرش را با ارز دولتی 4200تومانی وارد کنیم ولی هم اکنون مشکلاتی وجود آورده است اذعان کرد: مواد اولیه 4 برابر شده است یعنی کسی که با 10 میلیون تومان مواد اولیه را تهیه می‌کرد الان باید 40میلیون تومان پرداخت کند و این باعث می‌شود بیکاری به وجود آید و مشکلات بزهکاری، اجتماعی در جامعه زیاد شود.

رئیس اتحادیه فرش دستباف استان تصریح کرد: از دیگر مشکلات تولیدکنندگان فرش این است که 4سال است که نتوانستد وام دریافت کنند، قالیبافی شغلی است که محیط زیست را آلوده نمی‌کند و باعث ترافیک خیابان‌ها نمی‌شود و در کنار خانواده صورت می‌گیرد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 


 

ارسال نظر