شناسه خبر : 4380

فرماندار قصرشیرین :

بیش از ۱۲۰۰ خانوار قصر شیرین از مزایای صندوق بیمه اجتماعی برخوردار هستند

بیش از 1200 خانوار قصر شیرین از مزایای صندوق بیمه اجتماعی برخوردار هستند

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اکنون یک هزار و ۲۰۹ خانوار در این شهرستان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مرادعلی تاتار در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قصرشیرین، افزود: از مجموع خانوارهای تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ، 43 خانوار از مزایای حقوق ماهانه بازنشستگی این صندوق بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: رخداد حوادث طبیعی متعدد و پیامدهای آن اهمیت استفاده از بیمه های حمایتی را بیشتر نشان داده و ضروری می سازد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: بعد از زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته مشخص شد افرادی که زیرپوشش صندوق های بیمه قرار داشتند سریع تر از زلزله زدگان مشکلاتشان برطرف شد و این اهمیت نقش بیمه ها را برای جبران بخشی از خسارت های مالی و جانی به افراد تحت پوشش، روشن می سازد.

تاتار افزود: آگاهی نداشتن جامعه هدف برای استفاده از مزایای بیمه، یکی از عواملی است که مردم به سمت عضویت و استفاده از مزایای صندوق بیمه عشایر و روستاییان نروند که باید ادارات شهرستانی تمام تلاش خود را جهت آگاهی رسانی هر چه بیشتر در این مورد انجام دهند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه به تبیین اهمیت بیمه روستایی و عشایر برای بهبود شاخص های زندگی در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی پرداخت.

سجاد طاهریی افزود: برای اولین بار است که در کشور روستائیان و عشایر نیز می توانند مانند سایر اقشار بیمه شده از خدمات بیمه ای و مزایای آن استفاده کنند.

وی، تعداد خانوارهای تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استان کرمانشاه را 70 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: قصرشیرین به لحاظ ضریب نفوذ رتبه دوم استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

وی مزایای بیمه روستائیان را پرداخت 70 درصدی بیمه توسط دولت به عنوان کارفرما، پرداخت مستمری دوران بازنشستگی، پرداخت مستمری از کار افتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان متوفی و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه ای بیان کرد.

 

 

 


 

ارسال نظر