شناسه خبر : 4372

دانشجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

دانشجویان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

بخشنامه بیمه دانشجویان دانشگاه‌ها از سوی محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به تمامی واحدهای ستادی و ادارات کل استان‌های این سازمان ابلاغ شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، به منظور تعمیم وگسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه و در اجرای بند ۷ یک هزار و هشتصد و بیست و دومین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه ۶۸۵ امور فنی بیمه شدگان این سازمان صادر و بر این اساس دانشجویان دانشگاهها با ارائه کارت دانشجوئی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که  از ۱‌‌‌/۱ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، از تاریخ ۳۱‌‌‌/۰۶‌‌‌/۹۷ مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته‌ اند و می توانند با بیمه‌پردازی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

بر اساس این بخشنامه، چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره مندی وی از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد (بیمه دانشجویی) با رعایت سایر شرایط مقرر امکان پذیر خواهد بود.

 در ادامه این بخشنامه آمده است: با توجه به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‌ شود لذا در صورتی که دانشجوطبق ضوابط مربوطه مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست و عقد قرارداد با وی همزمان با دریافت مستمری در چارچوب قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ( بیمه دانشجویی) بلامانع است. بدیهی است در سایر موارد، اجرای دقیق ضوابط و مقررات قانون یادشده شامل شرط سنی، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و ... در خصوص این قبیل از افراد الزامی خواهد بود.

 


 

ارسال نظر