شناسه خبر : 4370

کارفرمایان اصفهانی با بکارگیری و بیمه زنان سرپرست خانوار از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند

کارفرمایان اصفهانی با بکارگیری و بیمه زنان سرپرست خانوار از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند

معاون اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به حمایت از ۹۲۷۷ زن سرپرست خانوار گفت: به کارفرمایانی که برای بکارگیری و بیمه زنان سرپرست خانوار اقدام کنند، مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان پیرامون حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: در حال حاضر 9 هزار و 277 زن سرپرست خانوار، از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مجتبی ناجی با اشاره به زنان سرپرست خانوار واجد شرایط زیر پوشش بهزیستی، اظهار داشت: این زنان یا بدون سرپرست، بد سرپرست، سرپرست از کار افتاده یا فوت شده، هستند.

وی افزود: در حال حاضر 9 هزار و 277 زن سرپرست، زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه افرادی که زیر پوشش بهزیستی هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: در صورت تشخیص مددکار به نیاز  خدمات مستمر مالی این افراد، به مدت دو سال تا به دست آوردن بازتوانی از حمایت‌های پوشش مستمر بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: این افراد ماهانه از منابع مختلف از جمله یارانه، افزایش یارانه و مستمری دریافت می‌کنند و مبلغ آن برای یک خانواده یک نفره 216 هزار تومان است و در صورت افراد بیشتر تحت تکفل، این مبلغ تا 600 هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

ناجی تصریح کرد: در این دو سالی که زیر پوشش بهزیستی هستند، مددکار اقدامات حمایتی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ایجاد اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست، اظهار داشت: در صورتی‌که فرد توانایی اشتغال نداشته باشد در قالب معرفی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات بانکی تا سقف 20 میلیون تومان با بهره 4 درصد، می‌تواند خوداشتغالی ایجاد کند.

وی افزود: به کارفرمایانی که اقدام به کارگیری و بیمه زنان سرپرست خانوار بکنند، مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی داده می‌شود.

 

 


 

ارسال نظر