شناسه خبر : 4359

بیش از ۶۸ هزار خانوار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

بیش از 68 هزار خانوار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر کرمانشاه گفت: ۶۸ هزار و ۳۰۰ خانوار از ۹۰ هزار و ۹۱۱ خانوار روستایی و عشایری استان کرمانشاه عضو بیمه صندوق تامین اجتماعی روستایی و عشایری هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، سجاد طاهری ، تعداد بیمه شدگان اصلی صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایری استان کرمانشاه را 204 هزار و 516 نفر اعلام کرد که از این تعداد 56 هزار و 126 خانوار روستایی و سه هزار خانوار عشایری است.

او همچنین افزود: چهار هزار و 251 خانوار کشاورزان ( خانوارهایی که مشمول هیچ نوع بیمه ای نیستند)، سه هزار و 777 خانوار مددجویان کمیته امداد و هزار و 143 خانوار زنان سرپرست خانوار زیرنظر بهزیستی تحت پوشش این صندوق هستند.

وی میانگین ضریب افراد زیرپوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری کشور را 28 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: ضریب افراد زیرپوشش این صندوق در استان کرمانشاه 43 درصد است.

طاهری در ادامه بیان داشت: شهرستان کرمانشاه با 21 هزار خانوار تقریبا 90 درصد روستاییان و عشایر آن زیر پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار دارند و به طور میانگین 85 درصد روستاییان و عشایر استان عضو این صندوق هستند.

او در ادامه از افزایش 60 درصدی مستمر و حقوق بازنشستگان این صندوق در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این امکان فراهم شده روستاییان، عشایر و دیگر اقشار در جامعه مانند کارمندان رسمی دولت، کارگران بازنشسته شوند.

طاهری با بیان اینکه 33 هزار و 500 خانوار استان در دولت تدبیر و امید زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند، گفت: استان کرمانشاه طی سالهای 95 و 94 رتبه نخست کشور و سال 96 رتبه چهارم کشوری به لحاظ عملکرد به خود اختصاص داده است و اکنون در جایگاه چهارم قرار دارد.

طاهری با اشاره به اینکه 23 هزار خانوار در مناطق زلزله زده استان (زلزله 7.3 ریشتری) عضو صندوق تامین اجتماعی روستایی و عشایری قرار داشتند بیان داشت: بیمه تنها در دوران پیری و بازنشستگی به داد افراد نمی رسد بلکه بیمه وقتی برای افراد در حادثه ای از کارافتاده می شوند و یا فوت می شوند، خانواده هایشان می توانند مستمری و حقوق دریافت کنند و معیشت و اقتصاد خانواده دچار مشکل نمی شود.

او با بیان اینکه دولت سالیانه 70 درصد حق سهم بیمه شدگان این صندوق را پرداخت می کند، گفت: کارفرمای بیمه صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایری مانند صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی دولت است و متقاضیان فقط 30 درصد پرداخت می کنند.

وی حدقل سهم سالیانه هر بیمه شده در این صندوق را 240 هزار تا 540 تومان دانست و افزود: عضو شدن در این صندوق اختیاری است و هرکس برحسب توان خود می تواند انتخاب کند در سال چه مقدار پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر کرمانشاه همچنین از افزایش سهم مشمولان بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر (مشاغلی که فاقد هرگونه بیمه هستند) خبرداد و گفت: طی تفاهم نامه های که با سازمان هدفمند کردن یارانه صورت گرفته مقرر شده ظرفیت جدیدی برای افزایش خانوارهای زیرپوشش این نهاد اعلام شود.

طاهری در پایان از تشکیل ستاد بیمه فراگیر اجتماعی خبر داد و گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی ریشه در معیشت و اقتصاد دارد و دولت تصمیم گرفته طی برنامه ای تمام افراد جامعه را زیرپوشش بیمه فراگیر اجتماعی تشویق و فرهنگ سازی کنند.

 

 


 

ارسال نظر