شناسه خبر : 4347

سهم صندوق بازنشستگی کشوری در حق بیمه‌های تکمیلی ۳۰ درصد افزایش یافت

سهم صندوق بازنشستگی کشوری در حق بیمه‌های تکمیلی 30 درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری گام‌هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست گفت: قرار شد ۳۰ درصد سهم صندوق در حق بیمه‌های تکمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب‌تری رقم بخورد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش که در وزارت رفاه برگزار شد اظهار کرد: بازنشستگان آموزش و پرورش زمینه ساز وقوع حوادث مهم در عرصه تعلیم و تربیت بوده و امروز هر کدام از شاگردان آنها منشاء خدمات ارزنده در کشور هستند.

وی با بیان اینکه برای عبور از گردنه تاریخی تحریم‌ها از کمک همه اقشار بویژه بازنشستگان بهره مند شویم گفت: اکنون بازنشستگان باید از سودآوری اندوخته ۳۰ سال گذشته خود بهره مند شوند و تلاش می‌کنیم این معنا را تا جایی که مسجل است در بودجه ۹۸ نیز بگنجانیم.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش داریم با شایسته سالاری روندهای غلط موجود را در شرکت‌ها اصلاح کنیم اظهار کرد: روسای کانون‌ها به عنوان مشاوران، همفکر ما در ادارات بازنشستگی خواهند بود و در هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز نماینده‌ای از بازنشستگان منصوب خواهیم کرد.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه نباید وعده‌ای بدهیم که از عهده آن برنمی آییم اظهار کرد: در سالی که گذشت خدماتی نسبی ارائه کردیم اما باز هم شرمنده‌ایم. ۸۳۲هزار و ۳۳۶ نفر از یک میلیون و چهارصد هزار بازنشسته ما از خانواده آموزش و پرورش هستند و بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از یک میلیون بازنشسته از صندوق وام گرفته‌اند که البته رقم بسیار پایینی است. ۸۲۸ هزار نفر از بازنشستگان نیز از تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شده‌اند و رئیس صندوق بازنشستگی قول داد تعداد سفرها را به ۲۰۰ هزار مورد برساند و ۵۰ هزار مورد دیگر هم به آنها در سال جاری اضافه کند.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه بیمه تکمیلی گام‌هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست گفت: قرار شد ۳۰ درصد سهم صندوق در حق بیمه‌های تکمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب تری رقم بخورد.

وی با بیان اینکه مقرر شده طی شش ماهه دوم ۹۸، وام پنج میلیونی به ۲۰۰ هزار نفر اعطا شود، به ایجاد تعاونی های چندمنظوره نیز اشاره کرد و گفت: نتایج عملیاتی این نشست تا دو هفته دیگر به بازنشستگان اعلام می‌شود.

 


 

ارسال نظر