شناسه خبر : 4343

بیمه اجتماعی روستاییان مانع مهاجرت آنها به شهرها است

بیمه اجتماعی روستاییان مانع مهاجرت آنها به شهرها است

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران گفت: بیمه اجتماعی دلیل محکمی برای برآورده کردن خواسته های مورد نیاز روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مهدی ابارشی در جلسه هماهنگی بیمه روستایی و عشایری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده ، قرار است که که تا پایان امسال 24 هزار نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی قرار گیرند که از این میزان سهم ، تاکنون 2 هزار و 329 نفر در شهرستان ورامین به صورت اصلی بیمه شده اند.

وی تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر مستقیم و غیر مستقیم را در شهرستان ورامین بیش از 8 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان تهران افزود: دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به مناطق روستایی و تأمین زیرساخت های لازم ، زمینه رشد و توسعه مناطق روستایی را فراهم کرده است و در کنار آن ، بیمه های اجتماعی می تواند با برآورده کردن خواسته های مورد نیاز روستانشینان ، به مهاجرت ها پایان بخشیده و موجب رونق روستاها شود.

ابارشی گفت: تاکنون 11 درصد از سهمیه بیمه اجتماعی در نظر گرفته شده برای استان تهران محقق شده و تلاش می شود تا با اطلاع رسانی مناسب ، روستائیان را به این امر ترغیب کرد.

وی اظهار داشت: 70 درصد حق بیمه توسط دولت و 30 درصد افراد تحت پوشش توسط سرپرست پرداخت می شود.

 

 

 


 

ارسال نظر