شناسه خبر : 4286

کشاورزان خرمشهری خواستار پرداخت بیمه خشکسالی شدند

کشاورزان خرمشهری خواستار پرداخت بیمه خشکسالی شدند

کشاورزان خرمشهری با انتقاد از نحوه عملکرد صندوق بیمه، خواستار پرداخت بیمه خشکسالی شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، برخی کشاورزان با گلایه از  پاسخ صندوق بیمه کشاورزی مبنی بر اینکه سال گذشته از سوی مدیریت بحران بعنوان سال خشک و بی آب اعلام نشده گفتند: با وجود پرداخت حق بیمه برای بهره مندی از خسارت محصولشان بیمه از پرداخت این وجوه خودداری می کند.             

آنها افزودند: مسئولان و متصدیان بیمه کشاورزی در پاسخ به طلب خسارت به تصمیمات مدیریت بحران اشاره کرده و گفته مدیریت بحران سال گذشته را بعنوان خشکسالی اعلام نکرده است!!! 

اما مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به عنوان چتر حمایتی کشاورزان در شرایط سخت و حوادث غیرمترقبه باید حامی کشاورزان باشد گفت : انتظار میرود  بیمه کشاورزی در شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از خشکسالی و کاهش شدید تولیدات کشاورزان پاسخگوی مطالبات به حق آنها باشد.

مطرودی افزود: درسال زراعی گذشته که یکی از خشکترین سالهای آبی دهه اخیر بوده است شاهد کاهش عملکرد کشتهای پاییزه و بهاره و عدم امکان کشت در تابستان بودیم که این مدیریت ضمن برگزاری جلسات کارشناسی و فنی با صندوق بیمه پیگیر مطالبات کشاورران بوده است.     

این در حالی است که مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در واکنش به پرداخت نشدن خسارت خشکسالی، کشاورزان را مقصر دانسته و گفته بود: سال زراعی گذشته مشکل بارندگی وجود داشت اما آب رودخانه کارون شیرین و قابل استفاده بود.   

حاجی زاده مدیریت بحران استان خوزستان اما این موضوع را رد کرد و گفت: سال گذشته بعنوان یکی از خشکترین سالها به شمار می رود.

مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان قول داد این موضوع به صورت جد پیگیری شود و در صورت پرداخت حق بیمه از سوی کشاورز، خسارت دیده ها به حق و حقوقشان برسند. 

 


 

  • عباسعلی احمدی

    امیدواریم پرداخت کنند

ارسال نظر