شناسه خبر : 4284

مهلت بیمه محصولات زراعی کشاورزی آذربایجان شرقی تمدید شد

مهلت  بیمه محصولات زراعی کشاورزی آذربایجان شرقی تمدید شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تمدید زمان بیمه محصولات زراعی کشاورزی تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آریا ، اکبر فتحی با اعلام این مطلب گفت: در صورت بروز عوامل خسارت زا و وارد شدن خسارت به تولیدات کشاورزان ، بیمه محصولات کشاورزی تنها راه جبران خسارت است .

وی با بیان اینکه به موقع نبودن پرداخت‌ها و نداشتن پوشش تمام خطر بیمه‌ای از سوی صندوق بیمه کشاورزی و فقدان بودجه کافی، انگیزه  بیمه محصولات را در کشاورزان به شدت کاهش داده و با توجه به بد عهدی این صندوق شاهد کاهش 50 درصدی بیمه محصولات زراعی هستیم ادامه داد: در صورتی که بیمه محصولات کشاورزی از بیمه‌های مهم بوده و بخش اعظمی از تولیدات  کشور را پوشش می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سطح بیمه شده زیر بخش زراعت را تا 15 دی ماه 86 هزار هکتار عنوان نمود و افزود: این میزان در سال گذشته تا این تاریخ 130 هزار  هکتار بوده است.

فتحی در خصوص پرداخت غرامت نیز با توجه به بودجه مورد نیاز کافی که از طرف دولت به این صندوق اختصاص یافته گفت: 90 درصد غرامت به لحاظ ساز و کار سیستمی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام و ثبت گردیده است که تا آخر دیماه امسال پرداخت خواهد شد و هیچ مشکلی در پرداخت غرامت نداریم .

وی سطح بیمه شده باغات را 1100 هکتار اعلام نمود و افزود: این میزان مشابه سال گذشته می باشد و در خصوص پرداخت غرامت تاکنون 12درصد از خسارت دیدگان در سیستم ثبت گردیده است که به علت کثرت باغداران و زمانبر بودن مراحل ثبت عملیات پرداخت، پرداختی تاکنون انجام نگرفته است .

وی افزود: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود ، شرایط جوی نامناسب فعلی را مدنظر قرار دهند چرا که عدم پوشش برفی محصولات زراعی الزام بیمه محصولات زراعی را دوچندان نموده است چراکه تا زمان برداشت محصول احتمال کاهش بارندگی و یا بروز خسارت وجود دارد.

مهندس فتحی از اجرای طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این طرح با کمترین پرداخت حق بیمه توسط کشاورزان و بیشترین تعهد پرداخت غرامت خسارت محصولات کشاورزی انجام می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در دو سال زراعی گذشته، تمدید بیمه محصولات و تعیین نحوه خسارت دچار مشکلاتی شده بود که خوشبختانه امسال این مسائل و مشکلات حل و برطرف شده است و لازم است تا کشاورزان رغبت بیشتری برای بیمه محصولات تولیدی از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات زراعی پاییزه نظیر گندم ، جو ، کلزا ، نخود و سایر محصولات کشت شده اند اضافه کرد : امسال برای گندم دیم بیمه تضمین عملکرد اجرایی شده و میزان تولید برای هر منطقه تعیین شده است که در صورت بروز خسارت ، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت تعیین شده به کشاورز پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه امیدوارم تا مدت مهلت قانونی اعلام شده برای بیمه محصولات زراعی این میزان بیمه افزایش یابد گفت: متقاضیان بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه محصول خود می‌توانند به دفاتر صندوق بیمه که در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مستقر هستند مراجعه و محصول خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه شش میلیون و دویست هزار قطعه طیور در استان بیمه شده است افزود: یکصدو چهل و پنج هزار واحد دامی نیز تاکنون بیمه شده است .


 

  • بینام

    اگر پرداخت کنند خوبه ولی اگر خسارت های ما رو دیر بدهن چه فایده

ارسال نظر