شناسه خبر : 4281

تامین اجتماعی زنجان بیش از ۴ هزار مورد غرامت ایام بیماری به بیمه‌شدگان پرداخت کرد

 تامین اجتماعی زنجان بیش از 4 هزار مورد غرامت ایام بیماری به بیمه‌شدگان پرداخت کرد

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: این اداره کل از طریق هفت شعب تامین اجتماعی، یک شعبه اقماری و هفت کارگزاری رسمی و اقماری چهار هزار و ۷۲۷ مورد غرامت ایام بیماری به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال به بیمه شدگان پرداخت کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، مسعود علیاری افزود: براساس ضوابط و قوانین سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگانی که بر اثر بیماری یا آسیب های ناشی از کار یا غیرناشی از کار موقت قادر به انجام فعالیت های شغلی نیستند، تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: بنابراین در مدت ایام بیماری از سوی این سازمان غرامت دستمزد دریافت خواهند کرد و مدت آن نیز جزو سوابق پرداخت بیمه محاسبه می شود.

این مسئول ادامه داد: هر بیمه شده ای در طول سال های متمادی کار، تلاش و خدمت، ممکن است دچار حادثه یا بیماری شود و موقت به کار و در نتیجه تامین معاش خود و خانوادهای خود نباشد و ناخواسته در مضیقه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در این میان سازمان تامین اجتماعی با خدمات خود به یاری بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان اقدام می کند که یکی از تعهدات سازمان پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه شدگان برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تامین اجتماعی استان ارائه کنند و چنانچه مدت استراحت بیمه شده در هر نوبت از هفت روز و در مجموعه طی یک سال از 15 روز بیشتر نشود ، تایید آن توسط پزشک معالج کافی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورتی که مدت استراحت بیش از هشت روز و کمتر از 60 روز باشد، نیز باید به تایید پزشک معتمد سازمان رسیده و چنانچه مدت استراحت بیمه شده 60 روز بیشتر در سال باشد باید به تایید شورای پزشکی تامین اجتماعی استان برسد .

این مسئول ادامه داد: غرامت دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری قادر به کار نباشد ، پرداخت می شود و غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود از اولین روز محاسبه پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیمه شد ه ای بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد،به صورت سرپایی درمان شود غرامت دستمزد از روز چهارم محاسبه و پرداخت می شود ولی سوابق از روز اول بیماری لحاظ می شود.

علیاری افزود: از دیگر شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری، نداشتن اشتغال بکار در ایام بیماری، دریافت نکردن مزد یا حقوق، عدم قطع رابطه کارگر و کارفرمایی قبل از شروع بیماری حتی مرخصی بدون حقوق و عدم بازخرید، استعفا یا اخراج بیمه شده در ایام بیماری است.

به گفته این مسئول، در صورت داشتن شرایط مذکور بیمه شدگان می توانند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری با در داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشک معتبر و مدارک پزشکی مربوطه به شعبه بیمه پردازی خود مراجعه کنند.

 


 

ارسال نظر