شناسه خبر : 4279

نزدیک به ۱۵۰۰ زن خانه ‌دار در سبزوار تحت پوشش بیمه هستند

نزدیک به 1500 زن خانه ‌دار  در سبزوار تحت پوشش بیمه هستند

رئیس تامین اجتماعی سبزوار گفت: هم اکنون یک هزار و ۴۶۰ زن خانه ‌دار در این شهرستان بیمه شده این سازمان هستند که این رقم در سال گذشته ۱۰۶ نفر بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، حمیدرضا امینیان اظهار کرد : اطلاع رسانی گسترده و بیان محاسن بیمه زنان خانه دار از طریق شورای مشورتی بانوان، مهد های کودک، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از عوامل افزایش پوشش بیمه بانوان در سبزوار بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنان خانه دار 18 تا 50 ساله می ‌توانند با پرداخت ماهیانه حق بیمه از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری فوت برخوردار شوند، اظهار داشت: بیمه زنان خانه دار با نرخ 12 درصد شامل بازنشستگی، با نرخ 14 درصد شامل بازنشستگی و مستمری فوت و با نرخ 18 درصد شامل بازنشستگی، مستمری فوت و از کارافتادگی پس از تایید کمیسیون پزشکی می شود.

امینیان گفت: زنان خانه ‌دار متقاضی بیمه تامین اجتماعی می‌‌ توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه یا کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی در محل سکونت خود نسبت به پوشش بیمه ‌اقدام کنند.

بیمه شدگان اصلی و تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی سبزوار 122 هزار و 513 نفر و مستمری بگیران اصلی و تبعی 17 هزار و 68 نفر هستند.

 

 


 

ارسال نظر