شناسه خبر : 4276

بیمه قالی‌بافی بیش از ۳ هزار یزدی قطع شد

 بیمه قالی‌بافی بیش از 3 هزار  یزدی قطع شد

رییس اداره فرش دستباف سازمان صمت استان یزد گفت : تاکنون بیمه‌ی سه‌هزار و ۲۵۰ نفر از افرادی که اشتغال به کار قالیبافی نداشتند، پس از طی مراحل و اخطارهای قانونی قطع شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، محمد‌مهدی نبی‌زاده با اشاره به این که تاکنون نزدیک به 18 هزار نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار دارند، عنوان می‌کند: به دلیل تعدد بیمه‌شدگان و نبود اعتباری برای عضویت بافندگان جدید، استانداردهایی برای تولیدات بافندگان تعریف شده و علاوه بر این نیز شعبات تامین اجتماعی و گشت‌های مشترک متشکل از مرجع صدور کارت، تامین اجتماعی و ادارات فرش از فعالیت بیمه‌شدگان بازدید و راستی‌آزمایی کنند.

وی با اشاره به این که تاکنون بیمه‌ی سه‌هزار و 250 نفر از افرادی که اشتغال به کار قالیبافی نداشتند، پس از طی مراحل و اخطارهای قانونی قطع شده است، خاطرنشان کرد: البته تعداد محدودی نیز به دلیل عدم پرداخت حق بیمه در موعد مقرر، قطع بیمه شدند.

نبی‌زاده بیان کرد: به ازای قطع بیمه  هر ۱۰ نفر بافنده‌ی غیررسمی، یک بافنده واقعی و دارای شرایط می‌تواند از خدمات این نوع بیمه برخوردار شود.

وی این نوع بیمه که اکنون تحت عنوان بیمه کشاورزی، عشایری و روستایی را اقدامی در راستای رعایت حقوق و حفظ سوابق بافندگان قالی عنوان می‌کند و می‌گوید: به دنبال قطع بیمه تعدادی از بافندگان و جلوگیری از سوابق برخی از آنها با تایید کارشناسان و ناظران این حوزه جهت دریافت خدمات قابل قبول به صندوق بیمه عشایری و روستایی ارجاع شدند که این تعداد در استان تاکنون شامل 200 نفر بوده‌اند.

رییس اداره فرش سازمان صمت یزد با اشاره به رایزنی‌های انجام شده‌ی ادارات فرش دستباف و در راس آنها مرکز ملی فرش کشور با مسئولان فراکسیون فرش مجلس، خاطرنشان می‌کند: به دنبال مطالبه بافندگان فاقد بیمه هستیم تا برای سال آینده، اعتباری جهت پوشش بیمه‌ای آنها دریافت کنیم.

ارسال نظر