شناسه خبر : 4267

افزایش نظارت بیمه مرکزی میزان تخلفات صنعت بیمه را کاهش می‌دهد

افزایش نظارت بیمه مرکزی میزان تخلفات صنعت بیمه را کاهش می‌دهد

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اظهارکرد : بیمه مرکزی با انجام کنترل‌های مالی در شرکت‌های بیمه‌ای ، می‌تواند جلوی قرارداد آنها با مشتریان بدحساب و حتی نرخ شکنی‌ها را بگیرد.

به گزارش چابک آنلاین ، محمد علیپور در گفت و گو با چابک آنلاین فعالیت بیمه‌ای با 200 نوع بیمه‌نامه را امری پیچیده خواند و افزود: قرار بود که سایتی یا پایگاه داده‌ای درست شود که تخلف‌ها و مشتریان بدحساب در آنجا درج  شود.

وی، عنوان کرد: در بخش بیمه شخص‌ثالث و بیمه تکمیل‌درمان که زیان‌ده‌تر هستند ما تصمیم به ضابطه گذاری‌های بیشتری داریم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: گاهی  اوقات، شرکت‌های بیمه تخلفی مرتکب می‌شوند و زمانی که  به آنها تذکر می‌دهیم، ابراز بی خبری می‌کنند یا اینکه در رقابت اما با علم به زیان ده بودن یک پرتفو قراردادی را امضاء می‌کنند ، حال آنکه برای سندیکا دشوار است که جلوی این شرکت‌ها را بگیرد.

او گفت: یکی از اهداف مهم  شوراها در استان‌ها این است که  تعارضات را از بین ببرد و همکاری‌ها را زیاد کند که این مسایل پیش نیاید اما بیمه‌مرکزی می‌تواند نظارت اصلی را با شاخص‌های کلی کنترل مالی انجام دهد، شرکتی که با اینگونه مشتریان قرارداد می‌بندد به طرف زیان می‌رود.

علیپور در مورد قدرت اجرایی ضعیف سندیکا و شوراها بیان کرد: سندیکا نسبت به شرکت‌ها و بیمه مرکزی جوان است و هنوز قدرت اجرایی پایینی دارد.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران بیان کرد: شرکت‌ها باید باهم هماهنگ باشند و با رعایت اخلاق واصول فنی موارد تخلف را کاهش دهند و با افزایش نظارت بیمه‌مرکزی میزان تخلفات کاهش پیدا می‌کند .

 


 


 

  • خداداد

    بسیار درست می فرمایند

  • محمد طهماسبی

    حرف های خوبی زده اند، اختیارات سندیکای بیمه را باید بیشتر کنند

ارسال نظر