شناسه خبر : 4258

فرصت بیمه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه تا پایان دی ماه تمدید شد

 فرصت بیمه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه تا پایان دی ماه تمدید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تمدید زمان بیمه محصولات کشاورزی تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، سید افشین صفوی گفت : در صورت بروز عوامل خسارت زا و وارد شدن خسارت به تولیدات کشاورزان ، بیمه محصولات کشاورزی تنها راه جبران خسارت است .

وی افزود : کشاورزان برای بیمه کردن محصولات خود ، شرایط جوی مناسب حال حاضر و بارش‌های مناسب را مد نظر قرار ندهند چرا که تا زمان برداشت محصول احتمال کاهش بارندگی و یا بروز خسارت وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر محصولات زراعی نظیر گندم ، جو ، نخود و سایر محصولات کشت شده اند اضافه کرد : امسال برای گندم دیم بیمه تضمین عملکرد اجرایی شده و میزان تولید برای هر منطقه تعیین شده است که در صورت بروز خسارت ، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت تعیین شده به کشاورز پرداخت می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه گندم یکی از کشت‌های استراتژیک است  افزود: در سال زراعی جاری ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم و ۸۵ هزار هکتار به صورت آبی در استان کشت شده است.

وی گفت : متقاضیان بیمه محصولات کشاورزی برای بیمه محصول خود می‌توانند به دفاتر صندوق بیمه که در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مستقر هستند مراجعه و محصول خود را بیمه کنند.

 همچنین برای کشاورزان نمونه و کشاورزانی که در سال‌های قبل دریافت خسارتی از بیمه نداشته اند تخفیفات بیمه در نظر گرفته شده است.


 

ارسال نظر