شناسه خبر : 4222

بیش از ۱۰۷ هزارنفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

بیش از 107 هزارنفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال با افزوده شدن ۲ هزار نفر از شهروندان این استان به افراد زیر پوشش بیمه، شمار بیمه شدگان به ۱۰۷ هزار و ۱۷۹ نفر رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمدعلی عباس زاده جمعیت بیمه شدگان زیر پوشش این سازمان در سال گذشته را 105 هزار و 88 نفر دانست.

وی افزود: این افراد بیشتر بیمه شده‌های خاص از جمله زنان خانه دار و کارگران ساختمانی هستند و همچنین بیمه شده های اجباری نیز است.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک درصد به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی افزوده شده است گفت: پارسال 38 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه بود که امسال به 39 درصد رسیده است که با این وجود این استان در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین کشوری عقب است.

وی اظهار داشت: پارسال 14 هزار و 293 بازنشسته و مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی این استان بودند که امسال به 15 هزار و 20 نفر رسیده است و ماهانه مستمری و سایر خدمات را دریافت می کنند.

وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

عباس زاده از رضایت‌مندی بالای بیمه شدگان استان از خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: این سازمان در ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به بیمه شدگان از شعار به مرحله عمل وارد شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال بیمه زنان خانه دار در مقایسه با سال گذشته 40 درصد رشد یافت گفت: پارسال 400 زن خانه دار بیمه شده بود که امسال به افزون بر 700 نفر رسیده است.

 

 

 


 

ارسال نظر