شناسه خبر : 4219

اردبیل در پوشش بیمه‌ای عشایر جزو پنج استان برتر کشور شد

اردبیل در پوشش بیمه‌ای عشایر جزو پنج استان برتر کشور شد

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: این استان در زمینه تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف جزو پنج استان برتر کشور است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، رضا عبداللهی در مشگین شهر افزود: هم اکنون 50 هزار و 750 نفر عضو این صندوق می باشند.

وی اظهار داشت: میانگین کشوری پوشش این صندوق در کشور 30 درصد است که استان اردبیل با 47 درصد پوشش جامعه هدف در ردیف استان های موفق قرار دارد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در راستای افزایش رفاه اجتماعی روستاییان و عشایر اقدامات ارزنده ای انجام داده طوری که 2 برابر حق بیمه پرداختی از سوی کشاورزان روستاییان و عشایر توسط دولت تامین می شود.

وی افزود: به منظور توسعه خدمات صندوق بیمه در مناطق مختلف استان اردبیل 12 بخش به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

عبداللهی با بیان اینکه مشگین شهر جزو شهرستان های پیشرو در این زمینه می باشد، تشریح کرد: 22 درصد افراد تحت پوشش در مشگین شهر ساکن می باشند و از تعداد 2 هزار و 880 مستمری بگیر هزار و 100 نفر از اهالی این منطقه هستند.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه افراد واجد شرایط به دهیاری ها و کارگزاری های صندوق در مناطق مختلف استان جهت بهره مندی از خدمات صندوق گفت: استفاده از مزایای باز نشستگی ، از کارافتادگی و فوت از جمله مزایای صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر است.

 


 

ارسال نظر