شناسه خبر : 4211

امکان پرداخت بیمه اختیاری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد

امکان پرداخت بیمه اختیاری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خویش فرمایان، افراد غیرشاغل و کسانی که ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است، می توانند بیمه خود را به صورت اختیاری تا رسیدن به شرایط بازنشستگی ادامه دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، عباس نورمحمدی اظهار داشت: بیمه اختیاری، تمهیدی است به منظور ادامه بیمه برای کسانی که قبلا مشمول تامین اجتماعی بوده اند و سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان دارند، اما ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است.

وی افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی و ارایه مدارک و انعقاد قرارداد، به عنوان خویش فرما بیمه خود را ادامه دهند و از حمایت های سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.

نورمحمدی بیان کرد: در این نوع بیمه فرد می تواند با داشتن یک ماه سابقه بیمه پردازی و حداکثر 50 سال سن مشمول بیمه تامین اجتماعی شود.

وی عنوان کرد: متقاضیانی که سنشان بالاتر از 50 سال است، در صورت داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی، می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه فردی 55 سال داشته باشد، در صورتی می تواند تحت عنوان بیمه اختیاری زیر پوشش قرار گیرد که حداقل 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان داشته باشد.

وی ابراز داشت: با این حال، کسانی که 10 سال و یا بیشتر، سوابق بیمه ای داشته باشند ، بدون شرط سنی می توانند تحت عنوان بیمه اختیاری مشمول حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم چنین اگر فردی پیش از این نوع بیمه استفاده کرده و آن را به هر دلیل متوقف کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و سابقه بیمه ای می تواند بیمه اختیاری شود.

نورمحمدی نرخ حق بیمه اختیاری را 27 درصد عنوان کرد و افزود: متقاضیان باید معادل 27 درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه خود را به صورت ماهانه به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیمه حرف و مشاغل آزاد را نیز ویژه کسب و کارهای آزاد و زنان خانه دار دانست و افزود: این گروه ها نیز می توانند با نرخ های ١٢ ، ١٤و ١٨ درصد مشمول بیمه قرار گیرند.

تعهدات سازمان در این نوع بیمه با توجه به نرخ حق بیمه انتخابی توسط بیمه شده شامل بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود.

 


 

ارسال نظر