شناسه خبر : 4189

کل خسارت بیمه ای سال زراعی ۹۷-۹۶ کشاورزان خراسان رضوی در بخش زراعت، دام و طیور پرداخت شد

کل خسارت بیمه ای سال زراعی 97-96  کشاورزان خراسان رضوی در بخش زراعت، دام و طیور  پرداخت شد

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد غرامت بخش زراعت، دام و طیور مربوط به خسارات سال زراعی ۹۷-۹۶ در این استان پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمودرضا فرزانه افزود: بر این اساس پرداخت غرامت سال زراعی 97-96 بخش زراعت، دام و طیور خراسان رضوی به میزان 180 میلیارد ریال محقق شد.

وی ادامه داد: سایر غرامتهای باقی مانده مربوط به بخش باغهای خراسان رضوی نیز به میزان حدود 100 میلیارد ریال در مسیر پرداخت است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی همچنین گفت: محدودیتهای اعتباری صندوق بیمه کشاورزی برطرف شده و غرامت زارعان با سرعت پرداخت می شود.

وی افزود: سال زراعی 98-97 شرایط استثنائی برای تعرفه های بیمه کشاورزی در استان اعلام شده است. شهرستانی شدن تعرفه ها و متناسب شدن با خطرپذیری هر منطقه، مبالغ حق بیمه را در برخی از شهرستانها تا 80 درصد نسبت به پارسال کاهش داده است.

او ادامه داد: حذف پوشش و درصد مربوط به پیشرفت عملیات زراعی نیز مبالغ غرامت را در سال زراعی جدید و در صورت بروز خسارت مشابه تا سه برابر افزایش می دهد.

فرزانه گفت: با توجه به تمدید مهلت بیمه گری تا پایان دی ماه جاری از تولیدکنندگان بخش کشاورزی دعوت می شود تا قبل از وقوع هرگونه خسارت منجر به توقف عملیات بیمه گری، برای پوشش بیمه ای محصولات خود اقدام کنند.

 

 


 

ارسال نظر