شناسه خبر : 4180

تامین خسارت‌های وارده به کشاورزان مشکین شهر به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای با مشکل روبرو شده است

 تامین خسارت‌های وارده به کشاورزان مشکین شهر به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای با مشکل روبرو شده است

‌مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بلایای طبیعی و غیرطبیعی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان اردبیل خسارت وارد کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، فرهاد عبدالعلی‌پور در جلسه مدیریت بحران مشگین‌شهر اظهار کرد: عمده این خسارت‌ها که مربوط به بخش کشاورزی است در مشگین‌شهر و در بخش زراعت و باغ وارد شده که رقم خسارت وارده در این بخش بیش از 8 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

وی به کاهش بارندگی‌ها در استان اردبیل در فصل زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال زراعی سال گذشته 50 درصد کاهش بارندگی‌ها را در استان اردبیل شاهد هستیم، به طوری که این استان در ردیف استان‌ها کم‌بارشی نظیر سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

وی بیشترین خسارت وارده به واحدهای روستایی را در حوادث طبیعی مربوط به ساخت و ساز در مسیر رودخانه‌ها و منابع آب جاری اعلام کرد و گفت: براساس آخرین آمارها بیش از 53 درصد واحدهای شهری و روستایی استان اردبیل بادوام بوده و همچنان عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی با قوت و قدرت ادامه دارد.

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه بیان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد ریال در سال جاری به بخش زراعت و باغات مشگین‌شهر خسارت وارد شده که به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای کشاورزان ما با مشکلات عمده‌ای در تامین خسارت‌ها روبرو هستیم.

اکبر صمدی خاطرنشان کرد: 500 میلیارد ریال خسارت نیز از محل جاری شدن سیل و رانش در منطقه به ساکنان این شهرستان وارد شده که خواسته فعالان بخش کشاورزی استمهال بدهی قبلی آنها از سوی مسئولان بانک کشاورزی است.

 


 

ارسال نظر