شناسه خبر : 4171

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد :

نمایندگان مجلس پیگیر حل مشکلات بیمه همگانی در بودجه ۹۸ هستند

نمایندگان مجلس پیگیر حل  مشکلات بیمه همگانی در بودجه  ۹۸ هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از پی گیری برای اصلاح مشکلات بیمه همگانی در بودجه ۹۸ از طریق نمایندگان مجلس خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، محمد جعفری به تشریح خدمات صندوق های مختلف بیمه سلامت پرداخت و اظهار کرد: دفترچه بیمه به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب صندوق بیمه روستایی و عشایری به صورت رایگان ارائه شده که این افراد در کنار آن از خدمات پزشک خانواده هم بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: دغدغه درمان مردم روستا و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به این طریق کاهش داده شده است.

جعفری در خصوص صندوق بیمه همگانی شهری رایگان گفت: در استان کرمان بیش از ۲۰۰ هزار نفر از افراد ساکن در شهر و فاقد بیمه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه دفاتر بیمه معتبر و قابل تمدید است، افزود: در سال های آغازین این طرح ارجاع این دسته از بیماران به مراکز خصوصی آزاد بود اما در قانون بودجه سال گذشته و امسال قید شده الزاما افراد دارای دفترچه بیمه رایگان برای درمان باید به مراکز دولتی مراجعه کنند.

جعفری گفت: در صندوق بیمه ایرانیان سالانه ۲۶۵ هزار تومان از فرد گرفته و همین مقدار از سوی دولت کمک می شود و در واقع این صندوق به صورت رایانه ای اداره می شود.

وی عنوان کرد: این صندوق ویژه افراد فاقد شغلی است که نتوانسته اند در جایی اشتغال و بیمه ثابت داشته باشند که حدود ۵۰ هزار نفر در کرمان به این طریق بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: این افراد به دلیل اینکه بخشی از حق بیمه را خودشان پرداخت می کنند برای دریافت خدمات درمانی خصوصی یا دولتی مخیر هستند به هر مطب یا داروخانه ای مراجعه کرده و بدون مشکل از دفترچه بیمه استفاده می شود.

وی در خصوص صندوق کارکنان دولت هم چنین گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر در استان کرمان به این طریق تحت پوشش قرار دارند که افراد تحت پوشش صندوق کارمندی همانند صندوق ایرانیان مخیر هستند به هر مرکز درمانی خصوصی یا دولتی مراجعه کرده و خدمات درمانی مورد نیاز را به صورت سرپایی یا بستری دریافت کنند.

ارسال نظر