شناسه خبر : 4162

بیش از ۱۹ هزار هکتار از باغ های میوه قزوین تحت پوشش بیمه هستند

بیش از 19 هزار هکتار از باغ های میوه قزوین تحت پوشش بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین گفت: پوشش بیمه باغ های میوه استان امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، علی کلانتری افزود: در سال جاری 19 هزار و 168 هکتار از باغ های میوه استان قزوین تحت پوشش بیمه این صندوق قرار دارند که این رقم در سال قبل 13 هزار و 300 هکتار بود.

وی همچنین اظهار داشت: سرمازدگی بی سابقه و شدید در سطح باغ های استان در فروردین ماه امسال و همچنین عملکرد مطلوب صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین در پرداخت به موقع غرامت خسارات به باغداران عامل افزایش پوشش بیمه ای در این حوزه بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی قزوین با بیان اینکه بخش زیادی از غرامت خسارات باغداران استان ناشی از سرمازدگی فروردین امسال به آنان پرداخت شده است، اظهار داشت: خسارات باغ های میوه شامل پسته، بادام، گردو، گیلاس و آلبالو، هلو و شلیل پرداخت شده و در حوزه انگور نیز به جز بخشی از تاکستان غرامت ها پرداخت و تسویه حساب شده است.

کلانتری با بیان اینکه از 400 میلیارد ریال غرامتی که صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان باید امسال به کشاورزان بیمه شده پرداخت می کرد بیش از 300 میلیارد ریال ارایه شده است، اظهار داشت: تلاش می شود تا غرامت تاکداران تاکستان نیز بزودی پرداخت و با آنان تسویه شود.

سرمازدگی فروردین ماه امسال نزدیک به 1800 میلیارد تومان به باغ های میوه استان قزوین خسارت وارد کرد.

 


 

ارسال نظر