شناسه خبر : 4150

خدمات ارزان طب سنتی نیازمند به حمایت بیمه ای است

خدمات ارزان طب سنتی نیازمند به حمایت بیمه ای است

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات طب سنتی نیازمند حمایت بیمه ای است که این امر هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمود خدادوست در حاشیه کارگاه طب سنتی در بوشهر افزود: اگر خدمات طب سنتی ایرانی زیر پوشش بیمه‌ قرار گیرد درنتیجه خدمات ارزان‌ تری به دست مردم می ‌رسد و اقبال عمومی مردم به استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی در فضاهای آکادمیک و دانشگاهی بیشتر می‌ شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات وزارت بهداشت بحث تعرفه دار کردن خدمات طب سنتی ایرانی و تدوین استاندارد خدمات طب سنتی است که در زمان حاضر14خدمت طب سنتی ایرانی دارای تعرفه شده است و این یکی از پیش نیازهای خدمات طب سنتی است که به تصویب دولت رسیده و ابلاغ شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: در بند 12 سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران تاکید شده است و در6 زیر بند آن به ابعاد مختلف توسعه این شاخه در بخش کشت گیاهان دارویی تا برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم‌افزایی تجربیات، روش‌های درمانی و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه تاکید شده است.

 

 

 


 

ارسال نظر