شناسه خبر : 4101

شرکت‌های بیمه در هنگام پرداخت خسارت بسیار ضعیف عمل می‌کنند

شرکت‌های بیمه در هنگام پرداخت خسارت بسیار ضعیف عمل می‌کنند

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور گفت: بیمه آتش سوزی برای تمامی جایگاه‌داران اجباری بوده اما اعتماد جایگاه‌داران سوخت به شرکت‌های بیمه‌ای بسیار پایین است .

به گزارش چابک آنلاین ، "بیژن حاج محمدرضا" در گفت و گو با چابک آنلاین اظهارکرد: تعداد بسیاری از جایگاه‌داران سوخت با توجه به توضیحات، بیمه‌نامه مسئولیت وحوادث را تهیه کرده اند اما تعدادی به دلیل معضلات مالی و عدم پیش‌بینی این رقم کلان حق‌بیمه  در بیمه‌نامه‌ها و بی اعتمادی به شرکت‌های بیمه تمایلی به تهیه این بیمه‌نامه ندارند.

وی افزود: همه جایگاه‌داران موظف به تهیه بیمه‌نامه آتش‌سوزی هستند زیرا آنها هر 6 ماه یک بار درجه‌بندی می‌شوند و در درجه‌بندی هم یکی از ارکان اساسی برای رتبه‌های بالا، وجود بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای هر جایگاه است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت یکی از عوامل اصلی بی‌اعتمادی جایگاه‌داران نسبت به شرکت‌های بیمه را نمایندگان آن شرکت‌ها برشمرد و ادامه داد: نمایندگان شرکت‌های بیمه، زمانی که برای معرفی شرکت خود می‌آیند، شروع به تخریب شرکت‌بیمه مورد قرارداد قبلی می‌کنند و قیمت‌های پایین‌تر هم پیشنهاد می‌دهند اما در زمان پرداخت خسارت بیمه‌نامه، مشمول قانون 10 بیمه می‌شود.

حاج محمدرضا بیان کرد: درسال 86  اتحادیه یک بیمه‌نامه بسیار کامل که آشوب را هم شامل می‌شد با یک شرکت بیمه‌دولتی منعقد کرد و بابت این بیمه‌نامه هم سالی 4  تا 5 میلیون تومان پرداخت می‌کرد.

او ادامه داد: زمانی که برخی جایگاه‌ها دچار حادثه شد، نماینده آن شرکت‌بیمه با حضور در جایگاه عرضه سوخت، یک صندلی که 70 درصد آن سوخته بود را از دفتر آورده و گفت که این صندلی قابل تعمیر است در صورتیکه کل جایگاه از بین رفته بود و من هیچگونه خسارتی دریافت نکردم به همین دلیل قرارداد خود را تمدید نکردیم.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت بیان کرد: شرکت‌های بیمه باید برای فروش بیمه‌نامه به  4000 جایگاه بنزین و 2000 جایگاه سی‌ان‌جی در کشور تلاش بیشتری کنند که رقم فروش بیمه‌نامه بسیار کلان بوده  که به موقع هم  پرداخت می‌شود و می‌تواند سرمایه بزرگی برای یک شرکت بیمه باشد اما متاسفانه شرکت‌های بیمه بسیار ضعیف عمل می‌کنند و فقط به دنبال جذب پرتفو و دریافت حق‌بیمه هستند و در هنگام پرداخت خسارت بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

 


 

ارسال نظر