شناسه خبر : 4059

شتر مرغ یک‌ساله تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

 شتر مرغ یک‌ساله تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: شتر مرغ یکساله زیر پوشش بیمه قرار می گیرد و از نظر تعیین حق بیمه و غرامت قابل پرداخت به سه دسته تقسیم می شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آریا ، محمدجواد شمس زاده ضمن اشاره به اینکه بیمه شتر مرغ از لحاظ شکلی شبیه بیمه دام صنعتی است، افزود: حق بیمه این پرنده به ازای هر سر تا پایان یک سالگی 29 هزار تومان بوده که از این میزان سهم دولت شش هزار تومان و سهم بیمه گذار 23 هزار تومان است.

وی همچنین اظهارداشت: این حق بیمه از آغاز دو سالگی تا پایان سه سالگی 88 هزار تومان بوده که از این میزان 18 هزار تومان سهم دولت و 70 هزار تومان سهم بیمه گذار می باشد.

معاون اداره کل بیمه دام، طیور و آبزیان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: دسته سوم مولدین هستند که تا پایان 15 سالگی مجموع حق بیمه این دسته 105 هزار تومان بوده که از این میزان 21 هزار تومان سهم دولت و 84 هزار تومان سهم بیمه گذار است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا در بیمه شتر مرغ سهم پرداخت حق بیمه دولت نسبت به سایر دام ها کمتر است، افزود: این مسئله بیشتر به اهمیت دام ها از نظر اقتصادی ارتباط پیدا می کند.

وی اظهارداشت: بطورکلی در صندوق بیمه محصولات کشاورزی طرح های که بیشتر مورد حمایت دولت هستند بطور طبیعی نیز سهم بیشتری به عنوان سهم دولت برای این طرح ها در نظر گرفته می شود.

شمس زاده در ادامه یادآورشد: عوامل خطر تحت پوشش بیمه شامل سیل، توفان، صاعقه، آتش سوزی غیر عمد، زلزله، دویدن شترمرغ به سوی حصارها و بریده شدن گردن، پاها و سایر نقاط بدن، صدمات فیزیکی، بیماری های نیوکاسل، آنفلوآنزا، آنتریت نکروزان، بلع جسم خارجی، یبوست و انباشتگی دستگاه گوارش است.

 

  • محمد

    تلفات شترمرغ زیره دوماهه بالای دوماه هیچ تلفاتی نداره.

ارسال نظر