شناسه خبر : 4052

شرکت‌های بیمه‌ای با پرداخت عوارض ضعیف‌تر می‌شوند

شرکت‌های بیمه‌ای  با پرداخت عوارض ضعیف‌تر می‌شوند

یک کارشناس صنعت بیمه اعلام کرد: یکی از دلایل افزایش دریافت عوارض از محل بیمه شخص ثالث این است که شرکت‌های بیمه در دید عموم بنگاه‌هایی با وضعیت مالی خوب هستند و این دیدگاه از ناحیه خود شرکت‌های بیمه شکل گرفته و نکته دوم اینکه می‌توانند تعهدات را با تاخیر پرداخت کنند و از طریق سپرده‌گذاری به سود برسند.

به گزارش چابک آنلاین ، "قاسم سوهانی" درگفت و گو با چابک آنلاین گفت: روش برخورد با شرکت‌های بیمه‌ای درست نیست، زیرا متاسفانه صحبت از خصوصی‌سازی در صنعت بیمه می‌شود اما عملا چنین چیزی دیده نمی‌شود و شرکت‌های بیمه‌ای به هیچ وجه امکان پرداخت چنین مبالغی را ندارند.

سوهانی گفت: تعداد بسیاری از شرکت‌های بیمه در حال حاضر توان پرداخت کردن به موقع خسارت را ندارند و خسارت سه ماهه را هشت ماهه پرداخت می‌کنند.

او ادامه داد: از نظر بیمه مرکزی چندین شرکت بیمه هستند که توان مالی بسیار اندکی دارند که یا باید ادغام شوند و یا سرمایه خود را افزایش دهند و درحال حاضر شرکت بیمه‌ای به معنای واقعی وجود ندارد و پوسته‌ای از شرکت‌های بیمه باقی مانده که  با پرداخت این عوارض ضعیف‌تر می‌شوند.

 این کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد: برای هماهنگی و همراهی با دولت و رفع بحران‌های موجود راه‌های متعددی وجود دارد که به بحث‌های کارشناسی زیادی نیاز دارد.

 

 

ارسال نظر