شناسه خبر : 3956

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد :

۱۲۱ هزار مهابادی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

121 هزار مهابادی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۱۲۱ هزار نفر در این شهرستان به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، فیصل رسولی افزود: در این شهرستان 140 هزار و 180 نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 121 هزار نفر آنها با عضویت در 2 صندوق روستاییان و همگانی بدون پرداخت حق بیمه، تحت پوشش قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، 70 هزار نفر عضو صندوق روستاییان و 51 هزار نفر نیز عضو صندوق بیمه همگانی هستند که تنها هزینه صدور و یا تعویض دفترچه از آنها اخذ می شود.

رسولی اظهار داشت: بیمه شدگان سلامت تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل روستاییان، همگانی، کارمندان، ایرانیان و سایر اقشار قرار دارند.

وی بیان کرد: در این شهرستان همچنین 320 نفر تحت عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام هزینه های درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: به طور میانگین ماهانه بیش از 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات بیمه سلامت برای تامین هزینه های خدمات اورژانسی، بستری و تامین داروی بیماران در مهاباد پرداخت می شود که هزینه سالانه آن در حدود 420 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به همکاری بیمه سلامت با تمام داروخانه های مهاباد گفت: بیمه سلامت با 28 واحد داروخانه این شهرستان در تامین داروی مورد نیاز بیمه شدگان نیز همکاری دارد و دارندگان بیمه سلامت می توانند در درمانگاه های خاتم الانبیا، خودکفایی و مهر با تعرفه دولتی خدمات پزشکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از پنج هزار و 500 مورد خدمات ثبت نام، تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت به شهروندان مهابادی ارایه می شود، گفت: سه دفتر پیشخوان سلامت نیز در سطح شهر کار خدمات ثبت نام، تعویض و صدور دفترچه بیمه سلامت را انجام می دهند.

 

 

 

ارسال نظر