شناسه خبر : 3943

حدود ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشت پاییزه خوزستان بیمه شدند

حدود 300 هزار هکتار از زمین‌های کشت پاییزه خوزستان بیمه شدند

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۲۹۹هزار هکتار از زمین های کشت پاییزه خوزستان تا ۳۰ آذر ۱۳۹۷ آخرین فرصت اعلام شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ، زیرپوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، محمد آلاله افزود: بیشترین میزان بیمه محصولات کشاورزی خوزستان ، مربوط به محصول گندم پاییزه بود و شهرهای شادگان با 16هزار و 300هکتار و دزفول با 15هزار و 532هکتار بیشترین سطح بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد : حدود 54درصد سهم حق بیمه کشاورزی توسط دولت و بقیه آن توسط کشاورز پرداخت می شود.

مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به کاهش چشمگیر سطح زمین های بیمه شده در مقایسه با سال های گذشته افزود: در سال زراعی 94-93 سطح زمین های کشاورزی بیمه شده خوزستان به 830هزار هکتار رسیده بود.

وی تاخیر در پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، و نیز بارندگی مناسب پاییزی را 2 عامل اصلی کاهش بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد.

در سال زراعی 98-97 بسیاری از کشاورزان خوزستانی در پی بارش بسیار مناسب و به موقع باران پاییزی ، مایل به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی نبودند.

شدت بارندگی های پاییزی در برخی مناطق خوزستان همچون شوش و دزفول بیش از سه هزار میلیارد ریال به محصولات سبزی و صیفی این مناطق که فاقد بیمه بودند خسارت زد.

 

ارسال نظر