شناسه خبر : 3929

بیش از ۶۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه هستند

بیش از ۶۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت:بیش از ۶۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی آذربایجان غربی در برابر حوادث و بلا‌های طبیعی بیمه هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، برای بررسی آمادگی دستگاه‌های امداد رسان در فصل زمستان با حضور مدیرکل اتاق مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نشست اعضای ستاد مدیریت بحران درخوی برگزار شد.

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در این نشست از آمادگی کامل دستگاه‌های امداد رسان استان در فصل زمستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح امداد و نجات زمستانی ۶۸ راهدارخانه و ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و سیار هلال احمر در محور‌های اصلی استان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به ضرورت گسترش بیمه واحد‌های مسکونی در برابر حوادث از جمله زلزله گفت: بیش از ۶۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان بیمه هستند.

وی ادامه داد: امسال با تدابیر استاندار آذربایجان غربی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی از محل کمک‌های استانداری و دهیاری‌ها و ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز توسط کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی بیمه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچینن با اشاره به رانش زمین در روستای گوگرد خوی برضرورت هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای چابجایی کامل این روستا تاکید کرد.

سید محمد عابدی فرماندار خوی هم در این نشست با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات برای جبران خسارات ناشی از حوادث گفت: امسال براثر حوادث غیر مترقبه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت‌های شهرستان خسارت وارد شده است.

 

 


 

ارسال نظر