شناسه خبر : 3891

حق بیمه تکمیلی مرغ نیمه‌گوشتی دو برابر افزایش یافت!

حق بیمه تکمیلی مرغ نیمه‌گوشتی دو برابر افزایش یافت!

صندوق بیمه کشاورزی با توجه به تغییرات نرخ ارز و هزینه‌های تولید، از ابتدای مهرماه سال‌جاری و همزمان با آغاز سال زراعی ۹۸-۹۷ نرخ‌های جدیدی برای حق‌بیمه و پرداخت خسارت اعلام کرد.

چابک آنلاین: بر اساس این گزارش، بیمه مرغداری‌ها، شامل بیمه‌عمومی و تکمیلی بوده به‌ طوری که تمامی جوجه‌ها در مبادی تولید واحدهای پرورش مرغ مادر بیمه عمومی‌ می‌شوند.

سپس می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی هم قرار گیرند.

در بیمه عمومی، تنها خطرات طبیعی و حذف کانون‌های آلوده تحت پوشش قرار می‌گیرد و بیمه‌تکمیلی شامل کل بیماری‌های طیور خواهد بود.

این گزارش حاکیست: بیمه تکمیلی مرغداری‌ها یک بیمه کاملا اختیاری بوده که شامل دو قسمت است.

درگزینه تکمیلی، پس از صدور بیمه نامه عمومی، بیمه‌گذار می‌تواند در صورت تأیید سلامت گله و دارا بودن شرایط لازم طبق دستورالعمل اجرایی سال زراعی 97-98 بیمه‌نامه تکمیلی خود را دریافت کند  و گزینه دوم فقط مربوط به طیور نیمه‌گوشتی و تخمگذار تجاری است.

"حبیب اسدالله نژاد"،نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور، درگفتگویی با چابک آنلاین گفته بود که غرامت پرداختی به هیچ وجه متناسب با این افزایش حق‌بیمه نیست و 95 درصد مرغداری‌ها از انجام گزینه تکمیلی خود‌داری می‌کنند و صندوق بیمه کشاورزی در قسمت مرغ گوشتی عملا تعطیل شده است.

صندوق بیمه کشاورزی، درشرایط و تعرفه‌های بیمه‌ای سال زراعی جدید، در گزینه تکمیلی مرغ نیمه گوشتی مرغداری ها، که از یکروزگی تا 42 روزگی را شامل می شود حق‌بیمه پرداختی را، بیش از دو برابر افزایش داده اما در پرداخت غرامت ، فقط افزایش اندکی ملاحظه می‌شود .

در این بین، بیشترین افزایش حق بیمه مربوط به مرغ مادر گوشتی با هفتاد وچهار هزار و 124 ریال افزایش نسبت به سال قبل گنجانده شده حال آنکه خسارت پرداختی این بخش نسبت به سال زراعی  گذشته (97-96) در برخی هفته‌ها کاهش داشته است.

جدول مرغداری

 

ارسال نظر