شناسه خبر : 3887

خسارت ۱۳/۷ میلیارد ریالی به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توسط بیمه سرمد پرداخت شد

خسارت 13/7 میلیارد ریالی به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توسط بیمه سرمد پرداخت شد

خسارت ۱۳/۷ میلیارد ریالی ناشی از پارگی خط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران توسط بیمه سرمد پرداخت شد.

چابک آنلاین : در پی وقوع بارش باران سیل آسا، فرونشست و رانش زمین، سنگ بزرگی با خط لوله 30 اینچ مارون به اصفهان در کیلومتر 229 در روستای گندمکار بخش میانکوه در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری برخورد کرده که منجر به پارگی آن شد.

متاسفانه در پی پارگی لوله 30 اینچی انتقال نفت، مواد نفتی به محیط اطراف و رودخانه فصلی گندمکار که حدود 50 متری محل حادثه بوده، سرازیر شده و به علت بارندگی بیش از حد، رودخانه فصلی طغیان کرده و مواد نفتی را تا شعاع 30 کیلومتر پایین تر از محل حادثه انتقال داده بود.

در طول این مسیر، تعدادی از مزارع پرورش ماهی که تعدادی از آنها نیز فعال بوده اند، با ورود فرآورده های نفتی به حوضچه های پرورش ماهی قزل آلا، متحمل خسارت شده اند.

با توجه به وسعت خسارت مذکور، کارشناس این شرکت تا کنون طی 5 مرحله جهت بررسی موارد فوق الذکر در منطقه حاضر و طی چندین ساعت جلسه با زیان دیدگان و مسئولین مربوطه و بررسی مدارک و مستندات ارائه شده خسارت های اعلام شده را مورد ارزیابی قرار داده است که در نتیجه ارزیابی های صورت گرفته، در سال جاری خسارت 15 حوضچه پرورش ماهی به مبلغ 13/7 میلیارد ریال به بیمه گذار پرداخت شده است.

یادآور می شود، خسارت هدررفت فرآورده نفت خام از خط لوله و خسارت 10 حوضچه پرورش ماهی دیگر، پیش از این توسط بیمه سرمد پرداخت شده است.


 

ارسال نظر