شناسه خبر : 3880

کارفرمایان در صورت جذب نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی از پرداخت ۲ سال حق بیمه‌ معاف می‌شوند

کارفرمایان در صورت جذب نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی از پرداخت 2 سال حق بیمه‌ معاف می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارفرمایانی که نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از موج ، «محمد علی سلیمی»  گفت: در راستای اجرای قانون مشوق‌های کارفرمایی و استفاده از نیروی کار جوان در مشاغل مختلف و ایجاد شغل برای اقشار مختلف جامعه، کارفرمایانی که نیروی جدید فارغ التحصیل دانشگاهی را بکار گیرند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

وی افزود: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی بعنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت است که بر اساس این طرح، فارغ التحصیل دانشگاهی پس از ثبت نام در سامانه کارورزی و احراز صلاحیت، به واحد‌های تولیدی و اقتصادی برای طی دوره کارورزی معرفی و طی دوره ۴ تا ۶ ماهه با پرداخت حق الزحمه از سوی کارفرما در بنگاه اقتصادی مشغول به کار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت به منظور تشویق کارفرمایان به جذب فارغ التحصیلان، پس از اتمام دوره کارورزی، مشوق بیمه‌ای را برای کارفرمایان درنظر گرفته است که در صورت جذب توسط بنگاه‌های خصوصی و تعاونی ها، کارفرمایان به مدت دو سال از حق بیمه کارفرما معاف بوده و کارفرمایان برای پیگیری درخواست خود از طریق کاریابی‌های غیردولتی و دفاتر مشاوره شغلی می‌توانند اقدام کنند.

 سلیمی افزود: در اجرای طرح کارورزی، کارفرمایانی که به عنوان واحد پذیرنده، برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای گواهی دوره کارورزی را جذب کنند بابت همان کارورزان  به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر تمام کارگاه‌های خصوصی و تعاونی فعال یا کارگاه‌های دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور تحت پوشش طرح مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما قرار می‌گیرند و کارفرمایان واجد شرایط پس از تامین نیروی کار مورد نیاز از طریق مراکز کاریابی دارای مجوز فعالیت یااداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کسب تاییدیه بکار گماری نیروی کار جدید از سوی اداره مذکور و ارائه مدارک مورد نیاز به اداره تامین اجتماعی شهرستان محل فعالیت کارگاه، مشمول برقراری معافیت بیمه سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر