شناسه خبر : 3864

بدهی بیمه سلامت آذربایجان غربی ۲۳۰۰ میلیارد ریال است

بدهی بیمه سلامت آذربایجان غربی 2300 میلیارد ریال است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: تمامی معوقات پرداختی موسسه های طرف قرارداد این بیمه در سال جاری به روز بوده و بخشی از بدهی این سازمان که مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد ریال است در سال گذشته باقی مانده است که در حال تامین بودجه برای پرداخت آن هستیم.

چابک آنلاین : نادر نانبخش افزود: منابعی در اختیار این سازمان قرار می گیرد که با استفاده از این اعتبار و نیز اوراق مشارکت و خزانه، بدهی های سنوات سال 1396 موسسات دولتی، دانشگاه و خصوصی پرداخت می شود.

به نقل از ایرنا ؛ وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 977 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 60 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند، ادامه داد: ماهانه 410 میلیارد ریال هزینه درمان ماهانه این بیمه شدگان است.

وی بیان کرد: حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری و صندوق بیمه همگانی عضو بوده و مابقی نیز در صندوق های بیمه کارکنان دولت، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه ای این صندوق ها با همکاری 58 دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه ای صورت می گیرد.

نانبخش گفت: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.

 

 

 

ارسال نظر