شناسه خبر : 3835

مدیر عامل بیمه البرز :

اثرات تورم در بلند‌مدت شرکت‌های بیمه‌ای را متضرر می‌کند

اثرات تورم در بلند‌مدت شرکت‌های بیمه‌ای را متضرر می‌کند

مدیر عامل بیمه البرز با اشاره به تاثیر شرایط تورمی بر صنعت بیمه گفت: در حوزه‌هایی مانند بیمه‌های آتش‌سوزی که بازار رقابتی است و تابع قیمت‌گذاری نیست، افزایش قیمتی متناسب با تورم اتفاق نمی‌افتد و بیمه‌ها چه بسا در بلندمدت از این وضعیت متضرر هم می‌شوند.

چابک آنلاین ، بروز شرایط تورمی در اقتصاد می‌تواند همه حوزه‌های صنعتی را تحت تاثیر قرار دهد؛ یکی از این حوزه‌ها صنعت بیمه است که همانند دیگر صنایع از این شرایط تاثیر می‌پذیرد. با این حال یکی از فرضیات مطرح شده درباره تاثیر شرایط تورمی بر صنعت بیمه این است که شرکت‌های بیمه در شرایط تورمی علاوه بر اینکه نرخ حق بیمه‌های خود را افزایش می‌دهند، تعداد بیمه‌نامه‌های بیشتری را هم می‌توانند به فروش برسانند.

به نقل از ایسنا ؛در همین باره سید رسول تاجدار، مدیر عامل بیمه البرز ، با اشاره به اثرات تورم بر وضعیت صنعت بیمه، اظهار کرد: در حوزه‌هایی مانند بیمه‌های آتش‌سوزی که بازار رقابتی است و تابع قیمت‌گذاری نیست، افزایش قیمتی متناسب با تورم اتفاق نمی‌افتد و بیمه‌ها چه بسا در بلندمدت از این وضعیت متضرر هم می‌شوند.

وی با اشاره به حوزه‌هایی مانند بیمه‌های مربوط به اتومبیل ادامه داد: در این حوزه با توجه به افزایش قطعات یدکی و دستمزد عملا هزینه خسارت‌های بیمه شخص ثالث افزایش پیدا می‌کند. در این جا نیز چرخه به زیان شرکت‌های بیمه رقم خواهد خورد.

مدیر عامل بیمه البرز با اشاره به دریافت الحاقیه حق بیمه توسط بیمه‌گزاران، ادامه داد: در این حوزه برای مثال اگر قیمت خودرو افزایش پیدا کند به نسبت آن افزایش قیمت خودرو الحاقیه صادر می‌شود، اما در بیمه شخص ثالث اینگونه نیست، چرا که این بیمه‌نامه یک بار صادر می‌شود و بیمه‌گذار هم یک بار آن را می‌خرد و در صورتی که قطعات یدکی و دستمزد افزایش پیدا کرده است، اما شرکت‌های بیمه عملا هیچ حق بیمه‌ای را به صورت اضافه دریافت نمی‌کنند.

نرخ تورم در ۱۲ ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری نسبت به ۱۲ ماه منتهی به آبان‌ماه سال گذشته معادل ۱۸.۴ درصد اعلام شده که بیشترین نرخ تورم به تفکیک دهک‌های هزینه‌ای در آبان‌ماه امسال مربوط به دهک‌ دهم معادل ۲۱.۸ درصد و کمترین آن هم مربوط به دهک‌ اول معادل ۱۵ درصد بوده ‌است.

 

ارسال نظر