شناسه خبر : 3832

ایجاد کارگزاری رسمی بیمه تامین اجتماعی در کانادا

ایجاد کارگزاری رسمی بیمه تامین اجتماعی در کانادا

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به ایرانیان خارج از کشور و برای استفاده آنها از بیمه تامین اجتماعی، فراخوانی برای ایجاد کارگزاری رسمی این سازمان در آمریکا و کانادا داده شده است تا در صورت تمایل این کارگزاری ایجاد شود.

چابک آنلاین: احمدرضا خزاعی افزود: با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت ایرانیان خارج از کشور در کانادا و آمریکا زندگی می کنند، امیدوایم با راه اندازی این کارگزاری، ایرانیان بتوانند این خدمات بیمه ای را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

به نقل از ایرنا ؛ وی تصریح کرد: اکنون فقط در کالیفرنیای آمریکا یک کارگزاری رسمی فعالیت دارد، اما ظرفیت ایرانیان بیش از اینها است، به همین منظور برنامه ای برای افزایش کارگزاری ها در آمریکا و کانادا داریم تا تعداد بیشتری از ایرانیان بتوانند از این خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: به همین منظور 21 کارگزاری رسمی در 21 کشور جهان راه اندازی شده است تا ایرانیان خارج از کشور بتوانند از خدمات بیمه ای به خوبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 هزار ایرانی در خارج از کشور در قالب بیمه ایرانیان خارج از کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل این افراد، در مجموع 74 هزار نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

به گفته وی، بر اساس آمار وزارت امور خارجه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر از ایرانیان در خارج از کشور زندگی می کنند که 51 درصد آنها مقیم کانادا و آمریکا هستند و به دلیل نداشتن سفارتخانه در این کشورها، تعداد زیادی از این افراد نمی توانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

خزاعی ادامه داد: در صورتی که تعداد کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی در کشورهایی که بیشترین تعداد ایرانی زندگی می کنند، راه اندازی شود، هم تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی بیشتر می شود و هم ایرانیان خارج از کشور بهتر می توانند خدمات بیمه ای و حتی بازنشستگی در آینده دریافت کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم ایرانیان خارج از کشور با کارهای ساختاری که در زمینه فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و با استفاده از اپلیکیشن موبایل و سایت این سازمان بتوانند کارهای بیمه ای خود را انجام دهند.

سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.

بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر