شناسه خبر : 3822

استان مرکزی در پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان رتبه نخست را به خود اختصاص داد

استان مرکزی در پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان رتبه نخست را به خود اختصاص داد

استان مرکزی با پوشش ۳۳ درصدی جمعیت هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

چابک آنلاین: رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: استان مرکزی با پوشش 33 درصدی جمعیت هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر رتبه نخست را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

محمد صادق زهدی  با بیان اینکه هزار و 600 نفر از فعالان حوزه کشاورزی استان مرکزی امسال از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان بهره مند شدند افزود: 155 هزار نفر از جمعیت 18 تا 50 سال روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مرکزی واجد شرایط بهره مندی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند که تاکنون 54 هزار نفر آنان از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

او  افزود: با توجه به اینکه هرسال بیشترین جذب بهره برداران در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به دلیل اتمام فصل برداشت در زمستان انجام شده  پیش بینی می شود تاپایان سال زمینه بهره مندی هزار و 400 نفر از مشمولان از این بیمه فراهم شود.

مشکلات مالی، کمرنگ بودن فرهنگ بیمه در سطح شهرها و روستاها، پراکندگی روستاها و نبود امکانات لازم برای تبلیغات و اطلاع رسانی در این مناطق از مهمترین مشکلات این صندوق برای گسترش چتر بیمه ای در مناطق روستایی است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: 724 نفر از مددجویان بهزیستی و هزار و 716 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی قرار دارند و حق بیمه آنان توسط این نهاد ها پرداخت می شود.

 ساکنان بین 18 تا 50 سال روستایی و عشایری، شهرهای زیر 20 هزار نفر، قالیبافان، مهندسان نظام منابع طبیعی و کشاورزی، مهندسان دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل جاده ای بار و مسافر می توانند سالانه با پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال تا پنج هزار و 400 ریال از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

زهدی افزود:کشاورزان، روستاییان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند با 69 سال سن و 11 سال سابقه بیمه یا 60 سال سن و 15 سال سابقه و جوانان با پرداخت 30 سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی این بیمه بهره مند شوند.

چهار هزار و 500 نفر از کشاورزان و جمعیت عشایری استان مرکزی پارسال با 70 سال سن و پرداخت 10 سال سابقه بیمه بازنشسته شدند و استان  مرکزی در این حوزه رتبه دوم را در کشور به دست آورد./خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظر