شناسه خبر : 3821

رییس کل بیمه مرکزی :

نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان دنبال سودآوری نیست

نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان دنبال سودآوری نیست

غلامرضا سلیمانی بیان کرد: سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد و ما زمینه هایی را فراهم کرده ایم که سود حاصل از عملیات بیمه گری به شرکت های بیمه برسد.

چابک آنلاین: غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل و رییس سندیکای بیمه گران و روسای شورای هماهنگی بیمه استان ها سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شورای هماهنگی استان ها حلقه اتصال شعبات و نمایندگی های بیمه ای سراسر کشور با نهاد ناظر است و برای رشد صنعت بیمه باید فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد.

رییس کل بیمه مرکزی این شورا را زمینه ساز کاهش وابستگی فعالان صنعت بیمه در استان ها به دفاتر مرکزی شرکت های بیمه دانست و افزود: خوشبختانه گزارش عملکرد اعضای کارگروه های شورا نشان می دهد فعالان صنعت بیمه در اقصا نقاط کشور به مسائل و مشکلات این صنعت اشراف کافی دارند.

وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه بر دوش شعبات و نمایندگی هاست و همین اهمیت شبکه فروش را نشان می دهد.

دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان دنبال سودآوری نیست، خاطرنشان کرد: سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد و ما زمینه هایی را فراهم کرده ایم که سود حاصل از عملیات بیمه گری به شرکت های بیمه برسد.

وی ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت اما تولید ثروت پایدار می تواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کمک کند.

رییس شورای عالی بیمه نقش سندیکای بیمه گران ایران را در ایجاد هماهنگی صنعت بیمه و تنظیم روابط بین شرکت های بیمه ای، پررنگ و مهم ارزیابی کرد و گفت: اراده بیمه مرکزی بر این اصل استوار است که سندیکای بیمه گران را تقویت کرده و سهم بیشتری از ماموریت های کلان صنعت بیمه را به این نهاد ارزشمند واگذار کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد گوناگون پدیده نرخ شکنی در صنعت بیمه پرداخت و از مدیران صنعت بیمه خواست با پرهیز از نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی به این صنعت آسیب وارد نکنند.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگسازی در حوزه بیمه از اصحاب رسانه درخواست کرد که فقط به انعکاس دیدگاه های مدیران صنعت بیمه اکتفا نکنند و با ابزارهای گوناگون رسانه ای در همگانی سازی صنعت بیمه مشارکت کنند.

وی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان بازوان قدرتمند صنعت بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا می تواند خسارات را به شکل ملموسی کاهش دهد و شرکت های بیمه باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.

دکتر سلیمانی با اشاره به اهمیت رتبه بندی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه گذاران حق دارند از وضعیت شرکت های بیمه اطلاع داشته باشند و با آگاهی از شرایط ریسک پذیری آنها بیمه نامه مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در دوران تصدی خود در سمت ریاست کل بیمه مرکزی، رشد بیمه به گونه ای باشد که دربرگیری این صنعت به بالاترین میزان ممکن برسد.

شایان ذکر است در پایان این نشست، رییس سندیکای بیمه گران ایران، مدیر عامل بیمه ایران و تنی چند از مقامات ارشد صنعت بیمه به ارائه گزارش عملکرد این صنعت پرداختند.

 

ارسال نظر