شناسه خبر : 3815

خسارت کشاورزی ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان آذربایجان غربی پرداخت شد

خسارت کشاورزی  80 درصد از بیمه‌شدگان آذربایجان غربی پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ برای حدود ۸۰ درصد از بیمه شدگانی که از حوادث غیرمترقبه دچار خسارت شده اند، غرامت پرداخت شده است.

چابک آنلاین: اسمعیل کریم زاده اظهار کرد: از مجموع 283 میلیارد ریال غرامت قابل پرداخت به بیمه شدگان، بیش از 38 میلیارد ریال توسط صندوق بیمه کشاورزی به حساب بیمه شدگان واریز شده است.

کریم زاده اظهار داشت: حدود 64 میلیارد ریال نیز به صورت تهاتر از بابت حق بیمه از محل طلب خسارت از بهره برداران بخش کشاورزی دریافت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارد شده به کشاورزان را یکی از چالش های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان بیان کرد.

وی افزود: افزایش آگاهی کشاورزان و فرهنگ سازی برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای، نصب سامانه های ضد تگرگ و سرمازدگی در باغ های استان، استفاده از ارقام دیررس، زود بازده و مقاوم به سرما برای کاهش تاثیر مخاطره های طبیعی در بخش کشاورزی استان مهم است./ایرنا

 

 

ارسال نظر