شناسه خبر : 3814

تعداد بیمه شدگان زیر پنجاه سال صندوق بیمه اجتماعی ۴۰ درصد افزایش داشت

تعداد بیمه شدگان زیر پنجاه سال صندوق بیمه اجتماعی 40 درصد افزایش داشت

آمارها از رشد ۴۰ درصدی بیمه شدگان زیر ۵۰ سال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.

چابک آنلاین: سیاست تشویق کاهش سن، افزایش هماهنگی بخش‌های مختلف ستاد با مدیریت‌های استانی و تحرک بیشتر کارگزاری‌ها در مجموع، رشد بیمه شدگان کم ریسک صندوق را در پی داشته است به طوری که تعداد بیمه شدگان جدید زیر 50 سال از 42 هزار و 700 نفر در پایان مهر ماه سال ۱۳۹۶ به بیش از 60 هزار نفر در انتهای مهر ماه 1397 رسیده است. به این ترتیب، جذب افراد کم ریسک در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان بالغ بر 40 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش، بیمه شدگان با سن بیشتر از 50 سال را بیمه شدگان «ریسک بالا» یا پرخطر می خوانند چرا که دوره بیمه پردازی آنها کوتاه است.

نکته قابل توجه در عملکرد این شاخص، رشد 101 درصدی آن در مهرماه 97 نسبت به مهر ماه 96 است. در این ماه تعداد 11 هزار و 582 نفر به جمع بیمه شدگان صندوق پیوسته‌اند در حالی که عملکرد مهرماه سال گذشته، 5 هزار و 755 نفر بوده است.

نمودارها همچنین نشان می دهند روند افزایش جذب بیمه شده کم ریسک از ابتدای سال جاری آغاز شده است بطوری که عملکرد این شاخص در فروردین و اردیبهشت گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 83 و 98 درصد رشد نشان می دهد.

این روند در دو ماه خرداد و تیرماه متوقف شده و کاهش حدود 6 درصدی داشته است اما از مرداد ماه بار دیگر روند جذب بیمه شده جدید زیر 50 سال صعودی شده و در سه ماه متوالی رشدهای 18، 69 و 101 درصدی را به ثبت رسانده است. برآوردها نشان می دهد این روند در آبان و آذر ماه نیز ادامه داشته و جذب بیمه شده کم ریسک در حال افزایش است./فارس


 

ارسال نظر