شناسه خبر : 3811

۱۲ طرح معدنی توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند

12 طرح معدنی توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی تاکنون ۱۲ طرح معدنی واحدهای فرآوری ارجاع شده از طریق سامانه «کارا» را برای دریافت تسهیلات به کارگروه اشتغال کشور و بانک های عامل توسعه تعاون و پست بانک معرفی کرده است.

چابک آنلاین: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، طرح های ارجاع شده از سوی سامانه کارا به این صندوق پس از بررسی کارشناسی و تهیه گزارش فنی، مالی و اقتصادی برای دریافت تسهیلات به کارگروه اشتغال و بانک عامل معرفی شده و پس از تصویب آنها بیمه نامه مربوطه صادر می شود.

همچنین مدارک و پرونده های 60 طرح که از طریق سامانه کارا به این صندوق ارجاع شده بود تکمیل و در مرحله بازدید و تهیه گزارش کارشناسی ( فنی و اقتصادی) قرار دارد.

براساس این گزارش، بهره برداران متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی که طرح آنها به صندوق ارجاع شده است می توانند هرچه سریعتر مدارک مورد نیاز خود را از سایت صندوق دریافت و نسبت به تکمیل مدراک و ارسال آن به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اقدام کنند تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای بررسی و تایید آنها انجام شود.

بر اساس قانون رونق اشتغال در مناطق روستایی و عشایری که از اوایل امسال اجرایی شد قرار است تا معادل 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با عاملیت سه بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در اختیار کارآفرینان قرار بگیرد.

پس از تصویب طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری، سامانه ای با عنوان کارا طراحی شد تا متقاضیان دریافت تسهیلات برای هر یک از طرح ها با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن در نوبت بررسی طرح قرار گیرند./ایرنا

 

ارسال نظر